آیت الله فلاحتی:

قدرت طلبی سبب فاصله گرفتن برخی افراد از مسیر انقلاب شد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: قدرت طلبی و جاه طلبی سبب فاصله گرفتن برخی افراد از مسیر انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در هشتمین جشنواره استانی اسوه‌های صبر و مقاومت که با حضور جمعی از مادران و همسران شهدا در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد، گفت: خدای متعال در قرآن وعده داده اگر کسی در راه خدا حرکت و کار کند، او را هدایت و راهنمایی می‌کند.

او به آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: کسانی که از سال ۱۳۴۲ تاکنون با امام راحل پیمان بستند این مسیر را فراموش نکنند، خدای متعال آنها را در این راه نگه داشت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قدرت طلبی و جاه طلبی سبب فاصله گرفتن برخی افراد از مسیر انقلاب شده است، اظهار داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز جامعه دچار این سرنوشت شد.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: پس از رحلت رسول اکرم (ص) عده‌ای دنبال مال، ثروت و قدرت طلبی بودند و از راه پیامبر (ص) فاصله گرفتند.

او به فقدان رهبری در به ثمر رسیدن انقلاب کشور‌هایی مانند مصر و لیبی اشاره کرد و گفت: این کشور‌ها به دلیل نبود رهبری دوباره به حالت قبل برگشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ستون خیمه انقلاب است، افزود: دشمن رهبری نظام اسلامی را هدف رفته بنابراین امروز جهاد بزرگ دفاع از حریم ولایت و رهبری است و خانواده معظم شهدا این وظیفه را به عهده دارند.

آیت الله فلاحتی به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند، اشاره کرد و یادآور شد: خانواده شهدا توانستند دنباله تلاش شهدای خود را حفظ کنند و این نشان دهنده کار زینبی (س) است.

او با تأکید بر اینکه نظام اسلامی خود را مدیون خانواده معظم شهدا می‌داند، تصریح کرد: نور ماندنی و ظلمت رفتنی است و در این راستا شهدا تمام حقایق را درک می‌کنند.

جمعی از خانواده معظم شهدا امروز در هشتمین جشنواره استانی اسوه‌های صبر و مقاومت با اهدای لوح تجلیل شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.