خطر مرگ چند درصد از بیماران کرونایی را تهدید می‌کند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: تنها ۵ درصد از بیماران کرونایی ممکن است جان خود را از دست بدهند.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:حدود ۵ درصد از مبتلایان به کرونا آنقدر حالشان وخیم شده که دیگر امیدی به آن‌ها نبوده و ممکن است دچار مرگ شوند.

او افزود: کرونا در ۸۰ درصد افراد به قدری خفیف است که خودشان هم متوجه نشده و یا به مراجعه به پزشک بلافاصله درمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دکتر جلالی گفت: ۲۰ درصد باقیمانده کسانی هستند که باید در بیمارستان بستری شده و معمولا ۱۵ درصد از آنها بهبود یافته و به آی سی یو منتقل نخواهند شد.

او افزود:حدود ۹۰ درصد بیماران بستری شده در کشور با حال عمومی خوب مرخص می‌شوند و ۵ تا ۱۰ درصد احتمال طولانی شدن بیماری و یا مرگ وجود دارد.

دکتر جلالی گفت: اگر بیمار زودتر متوجه ابتلا به کرونا شده و به پزشک مراجعه کند و با پیروی از دستور پزشک متخصص هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

او افزود:اگر این مراجعه دیرتر انجام شود ممکن است باعث تشدید بیماری شده و دیگر برای بهبودی بیمار دیر شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه مردم به هیچ وجه هراسی از بیماری نداشته باشند،گفت: افراد اگر از جو بیمارستان می‌ترسند به کیلینیک‌های سرپایی چه دولتی و چه خصوصی مراجعه کرده و مطمئن شوند که اگر به نوع خفیف مبتلا بوده در منزل قرنطینه شوند و اگر به نوع شدید مبتلا شده اند باید بستری شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار