هیات وزارت بهداشت ایران وارد مسکو شد

هیات وزارت بهداشت ایران جهت مذاکره با مقامات روسیه برای همکاری در تولید واکسن کرونا امروز یکشنبه نوزدهم بهمن وارد مسکو شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان غذا و دارو امروز یکشنبه نوزدهم بهمن در راس هیاتی وارد مسکو شد، این هیات قرار است بعد از مذاکره با مقامات روسیه، توافقنامه همکاری مشترک تولید واکسن کرونا را نهایی کند.

مهمترین برنامه هیات وزارت بهداشت ایران مذاکرات با مقام‌های روس از جمله وزیر بهداشت این کشور و امضای سند تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران با مرکز گامالی وزارت بهداشت اعلام شده است.

هیات ایرانی همچنین از خط تولید کارخانه واکسن سازی روسیه در یکی از استان‌های این کشور بازدید خواهد کرد.

شانه ساز در بدو ورود به مسکو به خبرنگاران گفت: مذاکرات برای قرارداد خرید و همکاری مشترک برای تولید واکسن اسپوتینک وی با روسیه از چند ماه پیش با همکاری سفارت و وزارت خارجه در حال انجام است و در این سفر توافقنامه بین دو طرف امضا خواهد شد.

او تصریح کرد: در این سفر برای تولید مشترک واکسن روسی در ایران مذاکرات نهایی را انجام خواهیم داد.

نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» پنجشنبه هفته گذشته وارد ایران شد.

به گفته جلالی سفیر ایران در روسیه محموله دوم تا آخر بهمن ماه جاری و محموله سوم تا ۱۰ اسفند راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یک ماه یکبار ادامه خواهد یافت.

در مجموع ایران قرار است دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه خریداری شود.

براساس گزارش منابع علمی و همچنین مقامات روسیه هیچ گونه عوارض جدی در آزمایش‌های فاز سوم واکسن «اسپوتنیک وی» مشاهده نشده است و این واکسن با کارایی ۹۱.۶ درصد می‌تواند برای دو سال و یا بیشتر مصونیت ایجاد کند.

مجله معتبر پزشکی «لنست» اخیرا در مقاله‌ای به بررسی سومین مرحله از آزمایشات بالینی واکسن «اسپوتنیک وی» پرداخته است و نتیجه نهایی مقاله مشخص می‌کند که این واکسن مطمئن و موثر بوده و حفاظت کامل در مقابل موارد سخت بیماری کووید- ۱۹ را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار