استاندار چهارمحال و بختیاری:

اصلاح بذر و نژاد دام می‌تواند موجب افزایش تولید شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اصلاح بذر و نژاد دام می‌تواند موجب افزایش تولید و درآمد بهره‌برداران در این حوزه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اصلاح بذر و نژاد دام را در افزایش تولیدات بخش کشاورزی و دام پروری موثر دانست و اظهار داشت: اصلاح بذر و نژاد دام می‌تواند موجب افزایش تولید و درآمد بهره‌برداران در این حوزه شود.

او با اشاره به اهمیت تولیدات بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی افزود: کشاورزان و فعالان این حوزه نقش موثری در تامین مایحتاج مردم در ایام شیوع کرونا و تحریم‌ها داشتند، قطعا اگر زحمات این قشر نبود با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدیم.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اعم از راه، زیرساخت، پزشکی، علمی، کشاورزی و ... اضافه کرد: ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین‌ترین صادرکنندگان نفت بود، اما بودجه حاصل از فروش نفت برای رفاه مردم هزینه نمی‌شد.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش‌تر روستا‌ها از امکانات رفاهی اولیه از جمله آب شرب سالم، برق، گاز، راه ارتباطی و ... برخوردار هستند، همچنین تحولات بسیاری در حوزه کشاورزی به وجود آمده است.

عباسی با تاکید بر اینکه باید بر آمار تولید محصولات کشاورزی و تعداد بهره‌برداران این حوزه یک تحلیل درست صورت گیرد، گفت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد که در صورت حمایت ویژه از این قشر می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

او با اشاره به بحث آموزش و ترویج در حوزه کشاورزی، افزود: باید آموزش و ترویج در روستا‌ها به معنای واقعی انجام شود، اگر این کار در روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و درآمد روستائیان در حوزه دامداری و کشاورزی به این شیوه افزایش پیدا کند، قطعا روستائیان به شهر‌ها مهاجرت نمی‌کنند.

عباسی اصلاح بذر و نژاد دام را در افزایش تولیدات بخش کشاورزی و دام پروری موثر دانست و اضافه کرد: اصلاح بذر و نژاد دام می‌تواند موجب افزایش تولید و درآمد بهره‌برداران در این حوزه شود، همچنین افزایش تولید در حوزه کشاورزی موجب کاهش وابستگی به واردات می‌شود.

او یادآور شد: امروز بهره‌برداران بخش کشاورزی با مشکلات زیادی در حوزه واردات مواد اولیه، واردات تجهیزات، مشکلات گمرکی، بیمه حمل و نقل، انتقال پول برای واردات و ... مواجه هستند، اما با وجود همه این مشکلات، در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده و اجازه ندادند با مشکل جدی مواجه شویم، باید تلاش شود این مشکلات رفع شود.

در این آیین ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این طرح‌ها برای حدود ۱۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کنند، همچنین در این آیین ۳۲ استودیو تولید برنامه‌های حوزه کشاورزی در کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار