آغاز بهره‌برداری و اجرای۱۳۰ طرح در تنگستان

بهره‌برداری و اجرای ۱۲۰ طرح عمرانی، آموزشی و ورزشی و ۱۱ طرح اقتصادی به مناسبت دهه فجر در شهرستان تنگستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به مناسبت دهه فجر افتتاح و اجرای ۱۲۰ طرح عمرانی، آموزشی و ورزشی، با اعتبار ۲۱۹ میلیارد تومان و  ۱۱ طرح اقتصادی با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان در تنگستان آغاز شده است که در سفر استاندار بوشهر به این شهرستان برخی طرح‌ها به نمایندگی به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

دبستان ۶ کلاسه شهید سلیمانی روستای گورک خیش اشکن در بخش دلوار در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این مدرسه با کمک خیر نیک اندیش حاج فرید حریری ساخته شده است.

مدرسه شهید غلامرضا احمدی روستای کاکلی نیز در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع با ۱۲ میلیارد ریال افتتاح شد.


بیشتر بخوانید


 ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه  یگانه روستای بنه گز هم به مساحت ۹۲۰ متر مربع آغاز شد که به همت جمعی از خیرین مدرسه ساز ساخته می‌شود.

افتتاح فاز یک بهسازی و اصلاح تقاطع روستای گادویی با محور اهرم- چغادک به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم اهرم نیز افتتاح شد.

این طرح شامل بلوار ۲ هزار متری، و رمپ‌های ورود و خروج به اهرم به طول ۲ هزار متر و ساخت میدان و رمپ‌های کند رو به طول ۱۲۰۰ متر است.

کارخانه بسته بندی و سردخانه نگهداری خرمای اهرم در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار با ظرفیت ۵ هزار تن سردخانه و سه هزار تن بسته بندی خرما و رطب و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان افتتاح شد.

این کارخانه زمینه اشتغال ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر را در اوج فعالیت فراهم می‌کند.

زمین چمن مصنوعی شهدای جوان اهرم با ۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و ۳۱ واحد مسکونی ویژه محرومین هم که با مشارکت استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر ساخته  شده است، به متقاضیان واگذار شد.

آغاز ساخت ۸۸ واحد مسکونی در تنگستان و افتتاح یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در روستای سمل تنگستان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۱۲۰ متر مربع و اعتبار ۲۱ میلیارد ریال، از دیگر طرح‌ها بود.

همچنین عملیات اجرایی نصب پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب و لوله کشی گاز منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در استان بوشهر با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال که به نمایندگی در روستای آمار تنگستان آغاز شد.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم افتتاح مدرسه شهید سلیمانی روستای خیش اشکن دلوار با قدردانی از خیران برای ساخت این مدرسه، بیان کرد: با یک حرکت خوب و همت خیران شاهد بازسازی مدارس فرسوده در تنگستان هستیم و تا سال آینده وضعیت مدارس فرسوده بخش دلوار ساماندهی خواهد شد.

او در حاشیه افتتاح دیگر طرح‌ها نیز گفت: با وجود همه تحریم‌ها، فشار‌ها و مشکلات مالی، مسیر توسعه کشور متوقف نشده است که نمونه آن توسعه و آبادانی صورت گرفته در شهر اهرم است.

استاندار بوشهر، از شورا و شهرداری خواست مشوق لازم برای متقاضیان ساخت و ساز در بافت‌های قدیم شهر اهرم را درنظر بگیرند.

گراوند همچنین عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته تا دهه فجر سال آینده مددجوی کمیته امداد بدون مسکن در استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.