مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از نزدیک در جریان روند تکمیل و بازسازی تئاترشهر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،"ناظمی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیرات مخرب شیوع ویروس کرونا در سطوح مختلف جامعه علی‌الخصوص حوزه فرهنگ و هنرگفت:متاسفانه در طول یک سال گذشته بسیاری از کسب و کار‌های فرهنگی دچار آسیب شده و هنرمندان در رشته‌های مختلف رنج این آسیب را به جان خریده‌اند، اما خسارت وارده به حوزه‌ی تئاتر به دلیل تعطیلی سالن‌های نمایش بیش از سایر حوزه‌ها محسوس و مشهود است.

او افزود:حضور مخاطب موجب رونق هنر نمایش می‌شود و در این ایام متاسفانه به علت شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌ها، هنر نمایش و هنرمندان این رشته متحمل خسارت‌های بسیاری شدند و از این رو اولویت ما بازگشایی این سالن‌ها و تسهیل و توسعه فعالیت‌های هنری و علی‌الخصوص تئاتر است.

او اظهار امیدواری کرد با بازگشایی مجموعه تئاتر شهر تبریز، بخشی از آلام هنرمندان این عرصه التیام یافته و نشاط و سرزندگی به حوزه‌ی تئاتر استان و اهالی این هنر باز گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  پس از اینکه در جریان جزئیات ساخت و ساز و تجهیز مجموعه تئاتر شهر تبریز قرار گرفت، بر لزوم کیفیت‌گرایی در تکمیل این پروژه تاکید کرد و گفت:در روز‌های آتی با حضور چند تن از صاحبنظران و فعالان حوزه‌ی تئاتر در محل این مجموعه، سعی خواهیم کرد،این پروژه با نظر نهایی و درخواست‌های اهالی تئاتر منطبق شده و با کیفیت مطلوب بازگشایی شود.

ناظمی همچنین پیشنهاداتی را در خصوص اصلاح برخی مشکلات این پروژه ارائه کرد.

گفتنی است این مجموعه در سال ۱۳۵۰ به عنوان مرکز آموزش تئاتر و بخش‌هایی از آن نیز به عنوان تالار فرهنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت که در اواخر دهه ۷۹ بخشی از آن بازسازی شده و یک طبقه به این مجموعه اضافه شد.

این مجموعه در سال ۸۶ تحت عنوان تئاتر شهر تبریز نام گرفت و در سال ۹۷ نیز کار بازسازی اساسی آن شروع شد و در حال حاضر کار مقام سازی و بهسازی سالن نمایش اصلی نهایی شده و امورات اصلاحی درخصوص چهار پلاتوی این مجموعه و زنده‌سازی فضای کلی تئاتر شهر و طراحی داخلی آن در حال اتمام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار