رییس کل سازمان بازرسی کشور:

ایجاد پتروشیمی و فولاد چابهار موجب توسعه سواحل مکران می‌شود

درویشیان گفت: ایجاد واحدهای پتروشیمی و فولاد چابهار و تکمیل به موقع آنها موجب رونق و توسعه سواحل مکران بویژه سیستان و بلوچستان می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام حسن درویشیان رییس کل سازمان بازرسی کشور اظهارداشت: چابهار ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در زمینه‌های تجارت، شیلات، کشاورزی و گردشگری دارد و باید مسوولان با همکاری هم و رفع مشکلات آن مسیر توسعه سواحل مکران را فراهم کنند.

او بیان کرد: بازدید از پروژه‌های مختلف می‌تواند موجب آشنایی بهتر ما با گرفتاری‌های مردم و مشکلات پیش رو شود و بعد از آن سعی و تلاش بیشتری برای رفع و پیگیری آن در سطوح مختلف انجام می‌دهیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: خط آهن چابهار به زاهدان باید تسریع و به موقع تکمیل شود و سایر مشکلات زیرساختی در دستورکار مسوولان باشد و مردم نباید در کنار دریا مشکل آب داشته باشند.

او به مشکلات ساماندهی ۵۰ درصد از جمعیت مردم چابهار در حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی هزاران نفر از امکانات رفاهی و برخورداری از آب، بهداشت، آموزش و مسکن مناسب ضروری است و مسوولان در ساماندهی حاشیه نشیان کارها را تسریع کنند.

حجت الاسلام درویشیان اظهارداشت: استاندار سیستان و بلوچستان تلاش‌های زیادی برای توسعه و پیگیری مشکلات مردم انجام داده که قابل تقدیر است.

او  بیان کرد: چابهار گنج پنهان است و دفتر بازررسی می‌تواند بسیاری از مشکلات و بی‌عدالتی‌ها را پیگیری کند و برخی از همکاران بازرسی استان سیستان وبلوچستان برای نظارت در چابهار مستقر و امورات را انجام می‌دهند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: تشدید پیگیری‌ها مثمر ثمر خواهد بود و مشکلات نظام اداری منطقه را بهتر پیگیری می‌کند.

او  گفت: چند واحد پتروشیمی و فولاد در شهرستان چابهار در حال کار است و نزدیکی و متصل بودن این شهرستان به پاکستان و کشورهای منطقه می‌تواند موجب صادرات محصولات این واحدها شود.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: صادرات محصول فولاد و پتروشیمی می‌تواند در توسعه منطقه مفید باشد و با پیگیری مشکلات سرعت و رشد توسعه بهتر می‌شود.

او بیان کرد: بازدید از بندر شهیدبهشتی، کارخانه‌های فولاد، پتروشیمی، توربافی، مزرعه پرورش گاندو، تولیدی‌های فعال، کارخانه و صنایع منطقه آزاد چابهار با هدف پیگیری مشکلات پیش روی آنها انجام شده و امیدواریم بخشی از آنان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار