اعمال محدودیت های جدید کرونایی در آبادان

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: برای خروج از وضعیت کنونی اعمال محدودیت های جدی در برنامه قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان در ستاد کرونای شهرستان با قدردانی از همه کسانی که در مبارزه با کرونا فعال هستند گفت: خوزستان در بحث کرونا وضعیت جالبی ندارد و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از بیمارستان های استان درگیر پذیرش بیماران کرونایی هستند البته که آبادان نیز از وضعیت چندان مناسبی در این باره برخوردار نیست.

او با اشاره به سه برابر شدن شمار مبتلایان افزود: با وجود تمام تلاش ها و پیگیری های انجام شده در این باره وضعیت خوبی را در سطح شهر شاهد نیستیم و واضح است تلاش مضاعف تری برای کنترل و کاهش مبتلایان لازم است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به اینکه افزایش شمار مبتلایان به طور حتم افزایش شمار بستری ها در بیمارستان و فوتی های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را نیز در پی دارد، تصریح کرد: از نظر قانونی و شرعی موظف به کنترل اوضاع هستیم تا وضعیت ما از آنچه هست بدتر نشود، متاسفانه نتوانستیم از وضعیت زرد ناشی از شیوع کرونا خارج شویم و شرایط روند نامناسب و بدی را طی می کند.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت۹ شهر آبی در استان خوزستان به زرد تبدیل شده است تصریح کرد: هر نوع تغییر در وضعیت استان منطقه ما را نیز متاثر خواهد کرد پس تذکراتی که در سطح ملی به سه استان داده شده متوجه خوزستان نیز شده است.

او یادآرو شد: متاسفانه برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان که متولی انجام برخی امور هستند بی اهمیت از کنار انجامشان گذشتند و تذکرات دانشکده علوم پزشکی آبادان و بازرسان را نادیده گرفتند.

موسوی گفت: از سوی استاندار ماموریت و اختیار داریم برنامه هایی را که به نفع منطقه است را طراحی و اعمال کنیم.

علت های شیوع کرونا تا سه برابر

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تنها ۷۵ درصد از مردم اقدام به ثبت نام در سامانه ی سلامت کرده اند، افزود: اگر این سامانه مسئول دلسوزی داشت باید این کار را با جدیت بیشتری دنبال می کرد.

او گفت:هر آنچه که در ستاد مقابله با کرونا شهرستان عنوان می شود باید در هر سه شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده اجرایی و اعمال شود.

فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: در اماکن عمومی درصد تهویه مطبوع هوا کم است و متاسفانه تاکنون در این باره تصمیم گیری نشده و این نیازمد تصمیم گیری جدی است. پروتکل های بهداشتی (استفاده از ماسک و دستکش) در میان واحدهای صنفی در زمان عرضه کالا و اجناس به مردم رعایت نمی شود و این خطرآفرین است.

موسوی با بیان اینکه ۶۰ درصدِ علت ابتلای مردم آبادان به کرونا ترددهای درون شهری و داد و ستدهای معمول است، تصریح کرد: نشستن در پارک ها، حضور در مناسبت های مختلف، دورهمی های خانوادگی در سالن ها ، کاهش ۳۰ درصدی فاصله گذاری اجتماعی و ۴۰ درصدی استفاده از ماسک از دیگر دلایل ابتلای آبادانی ها به کووید ۱۹ است.

او، یادآور شد: اینکه در شهر مدرنی همچون آبادان ۷۰ درصد از مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و یا ۶۰ درصدشان ماسک نمی زنند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و این بدان معناست که نتوانسته ایم مردم با فرهنگ آبادان را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی متقاعد کنیم.

موسوی با اشاره به کاهش کار گندزدایی خیابان ها در آبادان گفت: متاسفانه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بانک ها و فرودگاه رعایت نمی شود، قرار شد تا در ورودی ادارات یک دستگاه پدالی برای ضدعفونی کردن دست مراجعان نصب شود که این کار نیز به طور جدی توسط بسیاری از ادارات دنبال و انجام نشد.

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر نیاز نظارت دقیق تر نیروی انتظامی افزود: بی نظمی ها در پذیرش تالارهای برگزاری مجالس به اوج رسیده است و در گورستان ها نیز پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

موسوی با انتقاد از فعالیت رستوران ها که قرار بود تنها بیرون بر باشند و نه مهمان پذیر، اظهار کرد: متاسفانه در این اماکن علاوه بر سرو غذا عرضه قلیان هم به وفور دیده می شود.

محدودیت های جدید و جدی تر

او از اعمال محدودیت های جدید در آبادان خبر داد و تصریح کرد: متوفیان ناشی از کرونا باید در ساعت ۶ صبح و با حضور حداکثر ۲۰ نفر آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حضور ناظر فرمانداری و مرکز بهداشت باید تحویل و تدفین شود و هر اقدامی خارج از آن با برخورد جدی مواجه خواهد بود.

    مقام عالی دولت در آبادان تاکید کرد: سالن های ورزشی از امروز ۱۹ بهمن و تالارها از ۲۳ بهمن تا اطلاع بعدی، تعطیل است، به هیچ وجه اجازه نمی دهیم تا شرایط بدتر شود.

   موسوی گفت: اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند به طور حتم در روزهای آینده با انفجار آماری مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه می شویم.

    او افزود:دستگاه های اجرایی باید به طور حتم از ستاد مقابله با کرونا حمایت کنند و در غیر این صورت دولت و دادسرا ۱۰۰ درصد با آنها برخورد می کنند.

    بوستان ها با موانع بتنی مسدود می شود و توقف خودروها در کنار بوستان ها ممنوع است.

    منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح

    تعطیلی بازارهای جمعه

    حذف ملاقات های عمومی از برنامه کاری ادارات

    ممنوعیت فعالیت اصناف از ساعت ۹ شب به بعد و اعمال آن از ۱۹ بهمن ماه

    فعالیت رستوران ها در ازای تهیه غذای بیرون بر و لاغیر، پلمب همه قلیان سراها، مدیریت و اعمال برخی محدودیت ها در برخی مناطق پرخطر و فاقد اوضاع مناسب همچون ذوالفقاری، بهار، کوی قدس و کوی کارگر، تعطیلی گورستان ها تا اطلاع بعدی همراه با نظارت جدی بر حسن اجرای موارد یاد شده به عنوان دیگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان است.

    به منظور جلوگیری از روند افزایشی ابتلا به کووید ۱۹، آئین گرامیداشت ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قالب رژه خودرویی و بدون حضور مردم انجام می شود.

    موسوی گفت: حدود ۱۵۰ نفر از گروه های جهادی بر حسن اجرای دقیق مصوبات با دیگر بازرسان و تلاشگران همکاری می کنند.

   او افزود: این افراد در گندزدایی با شهرداری همکاری می کنند، نظارت بر تهویه مطبوع اماکن، سالن های ورزشی، رستورانها، تذکر بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن و دیگر موارد نیز بر عهده آنان گذاشته شده است.

    فرماندار ویژه آبادان گفت: در اجرای مصوبات و محدودیت ها با هیچ کسی تعارف نداریم و بر انجام گشت های مشترک روزانه بدون تعطیلی تاکید می کنیم،  در صورت تخلف با خاطیان، حتی ادارات، برخورد جدی و قانونی می کنیم.

موسوی با انتقاد از صدور مجوزهای فراوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری کنسرت ها و تماشای فیلم های مختلف، تصریح کرد: متاسفانه در شرایطی که به لحاظ ابتلای مردم به کرونا اوضاع خوب و عادی نداریم اداره ارشاد این مجوز ها آن هم بدون هماهنگی با فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی آبادان صادر می کند.

او خاطر نشان کرد: به طور حتم بسیاری در حال برنامه ریزی برای سفر به آبادان هستند اما از همین اعلام می کنم که به هیچ فردی از دیگر شهرها و استان های کشور اجازه ورود به آبادان نمی دهیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.