اشتغالزایی سربازان در سایه مهارت آموزی در نهبندان

ارائه آموزش های مهارت محور به نیروهای وظیفه گامی موثر برای ایجاد زمینه‌های کسب و کار پس از خدمت مقدس سربازی است.

مالدار تنها رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مرکرفنی وحرفه‌ای در پی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در جهت تولید و اشتغال با رویکرد هر ایرانی یک مهارت برای توانمندسازی نیروی انسانی به‌خصوص سربازان وظیفه تلاش می‌کند.

او ارائه آموزش‌های مهارت محور به نیرو‌های وظیفه را گامی موثر برای ایجاد زمینه‌های کسب و کار عنوان کرد و افزود: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، ۵۳ دوره آموزش مهارتی در ۱۰ ماهه سال ۹۹ برنامه ریزی و اجرا شده است.

مالدار تنها با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی سربازان در ۱۰ ماهه امسال به صورت آموزش حضوری در مرکز و همچنین محیط کار واقعی اجرا شده است، تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی ضمن توانمند سازی واستفاده مناسب از زمان خدمت مقدس سربازی، بسیاری از مشکلات سربازان را در مسیر اشتغال مرتفع می‌سازد.

مهارت آموزی ۱۶۶ سرباز درنهبندان

مالدار تنها رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای نهبندان گفت: با همکاری فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان ۱۶۶ نفر از سربازان وظیفه در ۱۰ ماهه سال ۹۹ آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.


بیشتر بخوانید


او افزود: این مهارت‌ها در حرفه‌های خبازی، آرایش و پیرایش مردانه، جوشکاری، سرویس و نگهداری خودرو، آشپزی، تعمیر لوازم خانگی برقی و حرارتی، کمک برقکار ساختمان، برقکار صنعتی، لوله کش و نصاب لوازم بهداشتی، تعمیر کولر آبی باهدف توانمندی جهت ایجاد کار و تولید اشتغال مولد بوده است.

مالدار تنها با اشاره به همکاری سازنده فرماندهان نظامی وانتظامی شهرستان گفت: مرکز برای برگزاری دوره های آموزشی متنوع و مورد تقاضا ویژه پرسنل کادر ، سربازان وظیفه و خانواده های آنان آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.