اجرای ۸۷ طرح اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری

یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای ۸۷ طرح اقتصاد مقاومتی این استان که از سال ۹۶ به تصویب رسید تاکنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او افزود: اعتباری که تاکنون به طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص یافته است، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن جذب شده است.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: طرح‌های اقتصادی استان شامل طرح‌هایی است که متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف شناسایی و به تصویب رسیده که طرح‌های آبرسانی، فعالیت‌های کشاورزی شامل توسعه باغات و آبزی‌پروری، طرح‌های گردشگری نظیر بوم‌گردی، توسعه راه‌های استان و تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی بخشی از این طرح‌ها هستند.

او، تدوین و اجرای طرح‌های جهش تولید را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه مناطق مختلف کشور عنوان کرد و گفت: در استان ۴۶ طرح جهش تولید تهیه و به مرحله اجرا رسیده است که برای این تعداد طرح دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

شهریارپور افزود: طرح‌های جهش تولید استان برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند که ۵۰ درصد این اشتغال جدید و مابقی آن تثبیت اشتغال‌های قبلی است.

او ۱۴ طرح مصوب سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهوری به استان را از دیگر طرح‌های مهم استان برشمرد و اضافه کرد: راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، آبرسانی بن به بروجن، کنارگذر شمالی شهرکرد، جاده شهرکرد به بازفت به شلمزار به ناغان، تامین آب مناطق روستایی، احداث مسکن محرومین، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، مرمت ایلراه‌های عشایری و تکمیل و تجهیز فضا‌های آموزشی از جمله این طرح‌ها است.

شهریارپور ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در سال ۹۸ حدود ۵۳۴ میلیارد تومان و در سالجاری ۶۸۱ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

او گفت: از مجموع اعتبارات طرح‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان تاکنون ۷۹۵ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته که رقم قابل توجهی است و بی‌شک با تکمیل این طرح‌ها در روند توسعه‌ای استان اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.