صهیونیست‌ها دیوان لاهه را تحت فشار می‌گذارند

رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن پرونده جنایات جنگی خود در دیوان لاهه، فشار بر این نهاد بین‌المللی را تشدید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، رژیم صهیونیستی فشار بر دیوان کیفری بین المللی، لاهه، را برای مانع تراشی بر سر تحقیقات جنایات جنگی خود افزایش می‌دهد.

آکسیوس به نقل از منابع آگاه می‌نویسد تل‌آویو قصد دارد از ده‌ها متحد خود بخواهد فردا پیام محرمانه‌ای را به فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کیفری بین المللی منتقل کنند و وی را در تحقیقات علیه جرایم جنگی این رژیم در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی تحت فشار قرار دهند.

مقامات صهیونیست بسیار نگرانند هرگونه تحقیق دیوان لاهه می‌تواند منجر به صدور قرار بازداشت بین المللی علیه مقامات و افسران نظامی این رژیم شود. صهیونیست‌ها همچنین نگران هستند که چنین تحقیقاتی باعث تقویت فعالیت‌های نهاد «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» شود.

بنا به نوشته پایگاه آکسیوس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پیام‌هایی را برای سفرای خود ارسال کرده که فعالیت‌های لابی گونه علیه دیوان لاهه در آن تشریح شده است. بر اساس محتوای این پیام ها، از نمایندگان رژیم صهیونیستی در کشور‌های مختلف خواسته شده تا با مطالعه‌های پیام‌های محرمانه مذکور، وارد مذاکره با کشور‌های حاضر در آنجا در خصوص اقدامات دیوان لاهه شوند.

اخیرا دیوان بین‌المللی کیفری صلاحیت قضایی خود را برای رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی تایید کرده و مسئول رسیدگی به این پرونده شد. دیوان لاهه در نشست خود رایی صادر کرده که بر اساس آن صلاحیت قضایی رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ را دارد.

دیوان لاهه اعلام کرد که در مورد بررسی پرونده سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ صلاحیت دارد و این می‌تواند باعث تحت پیگرد قرار گرفتن جرایم صهیونیست‌ها شود. به موجب این تصمیم، دیوان لاهه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین  را که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، بررسی می‌کند. این مناطق شامل کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار