بازدید حدود ۸۰۰ نفر از فیلم‌های جشنواره فیلم "فجر"

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از بازدید حدود ۸۰۰ نفر از فیلم‌های جشنواره فیلم "فجر" در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی ربانی نژاد معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در شرایط کرونایی گفت : کرونا موجب شده شرایط برگزاری این جشنواره متفاوت از دوره‌های قبل و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد.

او گفت : فیلم‌های این دوره جشنواره در کرمانشاه در دو سینما آزادی و فرهنگ اکران می‌شود و به دلیل دستورالعمل های  بهداشتی تنها ۳۰ درصد ظرفیت هر یک از این سینما‌ها برای حضور تماشاگران اختصاص داده شده است.

ربانی نژاد افزود: با توجه به امکان استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی سینما‌ها برای اکران فیلم‌های جشنواره، در سینما فرهنگ ۱۲۰ صندلی و در سینما آزادی ۱۵۰ صندلی برای تماشاگران در نظر گرفته شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به گذشت پنج روز از برگزاری این دوره جشنواره در کرمانشاه، افزود: طی این مدت ۱۰ فیلم در هر دو سینمای فرهنگ و آزادی اکران شده است.

ربانی نژاد ادامه داد: در سه روز باقی مانده هم شش فیلم اکران خواهد شد که در سینما آزادی امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن) ساعت ۱۵ فیلم «مامان» و ساعت ۱۸ فیلم «ابلق»، روز سه شنبه (۲۱ بهمن) ساعت ۱۵ «یدو» و ساعت ۱۸ «رمانتیسم عماد و طوبی» و روز پایانی جشنواره (۲۲ بهمن) هم ساعت ۱۵ «بی همه چیز» و ساعت ۱۸ «ستاره بازی» اکران خواهد شد.

او گفت: طی این سه روز در سینما فرهنگ امروز (۲۰ بهمن) ساعت ۱۵ فیلم «ابلق» و ساعت ۱۸ فیلم «مامان»، روز سه شنبه ساعت ۱۵ فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» و ساعت ۱۸ فیلم «یدو» و روز پایانی جشنواره (۲۲ بهمن) هم ساعت ۱۵ «ستاره بازی» و ساعت ۱۸ «بی همه چیز» اکران خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه استقبال مردم از فیلم‌های این دوره جشنواره را در شرایط کرونایی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: طی روز‌های برگزاری جشنواره در مجموع ۳۴۰ نفر از فیلم‌های سینما فرهنگ و حدود ۵۳۰ نفر هم از فیلم‌های سینما آزادی بازدید داشته اند.

ربانی نژاد در تشریح برخی دستورالعمل های برگزاری این دوره گفت: در این دوره جشنواره به دلیل شرایط کرونایی، بلیت فروشی تماما بصورت اینترنتی بوده و امکان فروش گیشه‌ای وجود ندارد.

او افزود: تمام بازدید کنندگان در قسمت درب ورودی سینما "تب سنجی" شده و از ورود افراد مشکوک پیشگیری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در هر دو سینما مواد ضدعفونی کننده دست در دستگاه‌های پدالی فراهم شده و توزیع ماسک هم در محل سینما انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هریک از تماشاگران به طول سه صندلی با یکدیگر فاصله دارند، گفت: در بین اکران فیلم‌ها هم سالن‌های سینما تماما ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.