طغیان کرونا در ۱۳ خانواده اسدآبادی/ شرکت در مراسم عزا و عروسی علت ابتلا به کرونا است

فرماندار اسدآباد از طغیان کرونایی در چندین خانواده و ابتلای شش نفر از اعضای یک خانواده به ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سعیدکتابی, فرماندار اسدآباد در ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با اشاره به طغیان کرونا در چندین خانواده و مبتلا شدن شش نفر از اعضای یک خانواده اسدآبادی به ویروس کرونا به دلیل حضور در محافل پرتجمع همچون عروسی و ختم ,گفت:از هم اکنون باید برای شلوغی بازار عید چاره اندیشی کرد  تا بتوان با کنترل اوضاع مانع گسترش کرونا شد.

او ادامه داد: گروه ویژه ای برای بازرسی و رصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بازارهای روزانه تشکیل خواهد شد.

فرماندار اسدآباد افزود: اگرچاپخانه ای در آگهی ترحیم ساعت یا مکانی برای مراسم تدفین، هفتم و غیره اعلام کند مقصر است و با مالک آن برخورد قانونی خواهد شد.

سعیدکتابی تصریح کرد:فردا گروهی متشکل از کارشناسان پلیس،فرمانداری،شهرداری و دانشکده از بهشت زهرا و پارکینگ آن بازدید می‌کنند تا در صورت تایید راه اصلی این مکان در روزهای پنجشنبه برای ساعتی محدود باز باشد.

او همچنین گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله باکرونای استان و موارد جدید ابتلای نوجوانان به کرونا حضور در مدارس اجباری نیست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم  ضمن اعلام شکننده بودن وضعیت آبی اسدآباد گفت:برخی از شهرهای اطراف به علت کم شدن میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی زرد و نارنجی شده اند و این اتفاق برای ما نیز محتمل است.

دکترصالحی تصریح کرد:پس از دوهفته بستری نشدن مریض در سه روز گذشته هر روز یک مریض جدید در بخش کرونا بستری شده است که این وضعیت موید خطرناک شدن اوضاع است.

او همچنین ضمن انتقاد از رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در بین رانندگان تاکسی بیان کرد:متاسفانه قشر شریف تاکسی دار شیوهنامه های بهداشتی را آنطور که باید رعایت نمی کنند و لازم است ستادکرونا رصدی جدی در این حوزه داشته باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان گفت:پیشنهاد می کنیم یک کمیته فرهنگی ذیل ستادکرونا و برای نظارت بیشتر بر مراسم تشکیل شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد نیز گفت:با توجه به ازدحام زیاد شهروندان در حاشیه میدان آزادگان در روزهای پنجشنبه به علت وجود پارکینگ و کنترل ازدحام، با بازگشایی مسیر بهشت زهرا برای ساعتی محدود موافق هستیم.

سرهنگ افشین یاری اضافه کرد:بازکردن یک مسیر در این نقطه برای ساعاتی محدود کمک زیادی به کاهش ازدحام در میدان آزادگان،کم شدن تردد افراد در مسیر پیاده پمپ بنزین تا آرامستان و صرفه جویی وقت مردم می کند و پلیس بر مبنای محاسبات کارشناسی موافقت خود برای بازکردن مسیر اصلی در ساعاتی محدود (در روزهای پنجشنبه) و بسته شدن مسیرهای فرعی تا اطلاع ثانوی را اعلام می نماید.

او همچنین گفت:حضور در مزار اموات ریشه در فرهنگ ما دارد و ضروری است اقداماتی میانبر و نتیجه بخش برای مدیریت بهشت زهرا به کار گرفته شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز در این ستاد با اشاره به ثبت طغیان کرونایی در۱۳ خانواده اسدآبادی گفت:از یک تا هیجده بهمن ۷۷ مورد کرونا مثبت در اسدآباد ثبت شده است.

دکترالهام عظیمی تصریح کرد:در ماه دی میانگین روزانه ۴ مورد مثبت ثبت می شد اما این عدد این روزها به ۶ یا ۷ مورد افزایش یافته است که نشان از گسترش کرونا دارد.

او در پایان به لزوم همکاری بیشتر دهیاران در جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی در روستاها تاکید کرد.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد هم در این ستاد ضمن اشاره به کنترل تالارها در برگزاری مراسم گفت:عمده مشکل ما بازارهای روزانه و فروش بهاره در فروشگاه های زنجیره ای است.

موسی الرضا غفاریان افزود: فروشگاه های زنجیره ای نیاز به یک گروه ویژه بازرسی دارند و از فرماندار محترم شهرستان درخواست می کنیم حتما دستور تشکیل این گروه را صادر کند.

او در پایان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بازار این روزها اوضاع تقریبا معتدلی را داراست و نظارت ها نیز به طور مستمر انجام می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.