راهکار جدی برای مقابله با چالش آب چیست؟

استاندار کرمانشاه گفت : طرح ملی سازگاری با کم‌آبی راهکاری جدی برای مقابله با چالش آب در کشور است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح ملی سازگاری با کم‌آبی راهکاری جدی برای مقابله با چالش آب در کشور است، گفت : این طرح الزاماتی دارد که اگر رعایت نشود همه اعداد، ارقام و پیش‌بینی‌ها روی کاغذ می‌ماند و اجرایی نمی‌شود.

او گفت : بخش مهمی از اجرای این طرح بر عهده مردم است، اما امروز مردم کف جامعه از این طرح اطلاع ندارند بنابراین این طرح در درجه اول باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد تا مردم هم نقش خود را در اجرای آن بدانند و به آن عمل کنند.

او ادامه داد: در مرحله بعدی وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صمت باید به یک زبان مشترک برای اجرای این طرح دست پیدا کنند و هرکسی به فکر حل مشکلات خود نباشد و از بخشی‌نگری در اجرای این طرح اجتناب کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، بر اصلاح ساختار مدیریت آب در کشور تاکید کرد و افزود: ساختار مدیریت این حوزه در کشور باید تعیین تکلیف شود بطوریکه هر حوزه آبریز که ممکن است چند استان را در بر بگیرد، یک مدیریت مستقل داشته باشد نه اینکه هر استان متولی حوزه خود باشد که در نتیجه آن فشار‌های سیاسی هم روی اجرای آن اثر داشته باشد.

بازوند با اشاره به اینکه مردم تبعیض‌های موجود را می‌بینند و این تبعیض‌ها در عمل باید حذف شود، ادامه داد: مهمتر از همه این موارد بحث تامین اعتبار این طرح است؛ اهمیت این طرح‌ها باید برای سازمان برنامه و بودجه، مجلس و نمایندگان آن طوری جا بیفتد که این طرح به اعتبار نیاز دارد که اگر محقق نشود هیچ‌کدام از این برنامه‌ها عملیاتی و اجرایی نمی‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار