بایدن: ترامپ پیشنهاد سنا برای شهادت دادن را نپذیرفت

رئیس جمهور جدید آمریکا در سخنانی گفت که ترامپ پیشنهاد مجلس سنا برای شهادت دادن در فرآیند استیضاحش را نپذیرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت: دونالد ترامپ پیشنهاد مجلس سنا برای شهادت دادن در فرآیند استیضاحش را دریافت کرد، ولی تصمیم گرفت این پیشنهاد را اجرا نکند.

این در حالی است که تیم حقوقی دفاع از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرده طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنا یک نمایش سیاسی و غیرقانونی است.

 تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه ترامپ در میان اعتراضات ۶ ژانویه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند، همه اتهامات علیه او  را به شدت رد کرده‌ است. این در حالی است که اکثر مردم آمریکا خواستار محاکمه ترامپ هستند.

ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که برای دومین بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز رأی اکثریت سنا به محکوم کردن او به «تحریک به شورش» عنوان شده است. تفاوت محاکمه دوم در این است که اکنون ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست و در دوره اول او رئیس‌جمهور بود.

در حال حاضر باید ۶۷ سناتور آمریکایی به محکومیت او رأی بدهندر و این در حالتی رخ خواهد داد که تمامی دموکرات‌های مجلس سنا و ۱۷ نماینده از جمهوری‌خواهان به این مسئله رأی دهند.

چنانچه این اتفاق رخ دهد رأی‌گیری دیگری برای ممانعت از ریاست جمهوری دوباره ترامپ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار