دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه:

علت حادثه قتل وکیل یک اختلاف ساده بود

کرمی گفت:متهم قتل وکیل بلافاصله در صحنه جرم دستگیر شد و اقدامات قضایی از همان زمان آغاز شد و اکنون در مراحل نهایی شدن است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت : تمام اصول دادرسی در خصوص پرونده قتل و تیراندازی مقابل دادگستری رعایت شده و در چند روز آینده کیفرخواست آن به دادگاه کیفری یک ارایه می‌شود که زمان صدور رای نهایی بستگی به اعتراض یا اعتراض نکردن متهم دارد، اما با تایید در دیوان عالی کشور، این رای قابلیت اجرایی خواهد داشت.

او این حادثه و حوادث مشابه را ناشی از عدم تفاهم و تعامل طرفین دعوا با یکدیگر دانست و گفت : این حادثه اخیر هم یک اختلاف ساده خانوادگی بود که می‌شد به خوبی و با صلح و سازش آن را مدیریت کرد.

کرمی افزود: حتی اگر هم قرار بر صلح و سازش نبود، براساس آموزه‌های قرآنی با بهترین روش و حفظ حرمت می‌توانستند از همدیگر جدا شوند تا منجر به این فاجعه و قتل سه نفر نشود.

دادستان کرمانشاه، مردم را به حل اختلافات بین خود از طریق سازش یا کمک مشاوران و ریش سفیدان فراخواند.

دادستان کرمانشاه از همه کرمانشاهی‌ها خواست که اختلافات بین خود را که گاهی طبیعی هم هست، مدیریت کنند و از راه سازش مانند استفاده از کمک مشاور، بزرگان و ریش‌سفیدان آن‌ها را حل و فصل کنند تا کار به چنین فجایعی نرسید.

او در عین حال اطمینان خاطر داد که گرچه سیاست‌های دستگاه قضایی مبنی بر مسامحه با زندانیان و حبس زدایی است و هم‌اکنون طرح پایش زندان‌ها در حال اجراست، اما این طرح تنها برای جرایم غیرعمدی و کم‌اهمیت است و جرایم مهم که امنیت مردم را خدشه‌دار می‌کنند، به هیچ وجه شامل نهاد‌های ارفاقی و مسامحه نخواهند شد و برخورد دستگاه قضایی بازدارنده، عبرت آموز، سریع و قاطع خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام این آقا آخر عاقبت خودش
آخرین اخبار