جزئیات تزریق واکسن کرونا در قم اعلام شد

نخستین فاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از روز سه شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه در استان قم آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  در مرحله اول واکسیناسیون علیه ویروس کرونا که از روز  سه شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه در استان قم آغاز می شود،پزشکان و پرستاران شاغل در بخش آی سی یوی بیمارستان امیرالمومنین (ع) که در حال حاضر بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند، واکسینه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، واکسیناسیون سایر شهروندان علیه ویروس کرونا در فاز‌های بعدی انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم روز یکشنبه بیستم بهمن ماه  در سی و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در استانداری برگزار شد، گفته بود: هفته گذشته اولین محموله واکسن اسپوتنیک روسیه به تعداد ۲۰ هزار دوز  وارد کشور شد و قرار است امروز بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود؛ هفته بعد ۱۰۰ هزار و هفته بعد از آن نیز ۲۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

سیامک محبی افزود: مطبوعات از اثربخشی بالای ۹۱ درصدی این واکسن خبر داده‌اند که قابل‌قبول است و عوارض کمتری نسبت به واکسن سایر کشور‌ها دارد.

او اضافه کرد: در فاز نخست کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان در مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی واکسینه می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود برای این فاز، ۱۰۰ هزار دوز  نیاز باشد.

او ادامه داد: محموله اول که ۲۰ هزار دوز  بوده قرار است به کارکنان فعال در آی سی یوی بیمارستان‌ها که به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند، تزریق شود؛ در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیز واکسیناسیون انجام می‌شود که کاملا اختیاری است.

محبی تصریح کرد: واکسیناسیون برای تمام مردم فعلا مقدور نیست و فقط پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که در آی سی یوی  بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند، در این مرحله واکسینه می‌شوند.

به گفته او در فاز دوم سالمندان بالای ۶۰ سال، بیماران دارای بیماری زمینه‌ای از جمله فشار خون و دیابت و فاز سوم عموم مردم واکسینه می‌شوند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
نکشیمون اسپوتینک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا گفته عواقب واکسن با خودتونه مردیم هم یعنی تقصیر خودمون بود
آخرین اخبار