فارس، رکورددار جلب سرمایه گذاری خارجی در کشور

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس از رتبه نخست استان در جلب سرمایه گذاری خارجی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بابک دائی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: استان فارس در جلب سرمایه گذاری خارجی خوش درخشیده و در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرده و بعد فارس استان‌های خوزستان و یزد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

او ادامه داد: در حالی که بر اساس آمار‌های رسمی جهانی به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در دنیا هستیم، اما در فارس این مهم رونق خوبی پیدا کرده است.

دایی ‌گفت: در استان فارس در سال جاری ۲۱ پروژه سرمایه گذاری خارجی با رقمی بالغ بر ۹۲۲ میلیون دلار به تصویب رسیده و اشتغالزایی ۲۳۷۰ نفری برای این طرح‌ها پیش بینی شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: شهرستان‌های شیراز، بوانات، آباده و زرقان، چهار شهرستان پیشنهادی سرمایه گذاران خارجی برای اجرای طرح‌های خود بوده است.

به گفته او، کشور‌های ترکیه، امارات، افغانستان و کانادا چهار کشوری هستند که سرمایه گذاران آن برای اجرای پروژه‌های صنعتی در استان فارس، آستین بالا زده اند، در این میان عمده طرح‌های پیشنهادی اجرای مزرعه‌های خورشیدی و تولید برق با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی بوده است.

ثبت نام ۶۸ درصد سهامداران عدالت فارس در سامانه سجام

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت: ۲ میلیون و ۲۳ هزار نفر در استان فارس روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند.

بابک دائی افزود: سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir نسبت به ثبت‌نام در این سامانه به صورت غیرحضوری اقدام کنند.

او تصریح کرد: برای اینکه این افراد بتوانند از مزایای سهام عدالت خود نظیر واریز سود، فروش سهام، شرکت در انتخابات مجمع عمومی، عادی و فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس بهره‌مند شوند باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس تاکید کرد: سهامدارانی که در این سامانه اهراز هویت نشوند کماکان مالک دارایی سهام عدالت خود هستند، ولی امکان معامله سهام، دریافت سود سالانه، شرکت در انتخابات الکترونیکی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس را ندارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار