اینترنت دار شدن همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان قزوین

وزیر ارتباطات گفت: روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان قزوین تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند تا همه دانش آموزان از شبکه شاد برخوردار شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، آذری جهرمی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین تاکید کرد: اجرای ۱۸۳ کیلومتر فیبر نوری دراستان ابلاغ شده و ۴۶ منطقه نیز نیازمند توسعه شبکه کابلی است که انجام خواهد شد
او افزود: ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در مسیر الموت اختصاص می‌یابد و ۱۸۰ سایت جدید تلفن همراه برای پوشش کامل در همه شهرستان‌های استان قزوین ایجاد خواهد شد.

وزیر ارتباطات گفت: ۶۷ نقطه در استان قزوین برای واگذاری تلفن ثابت محدودیت‌هایی دارد که تا پایان خرداد ماه موانع را برطرف کرده و این بخش تسهیل می‌شود و با واگذاری دیتا سنتر به چشمه نور این مرکز داده به دانشگاه واگذار خواهد شد.

آذری جهرمی افزود: وضعیت ارتباطی و اینترنتی استان قزوین از استاندارد کشوری پایین‌تر است و برای رفع مشکلات آن اقدام می‌کنیم.

او تاکید کرد: برای پوشش کامل اینترنت و تلفن همراه به ایجاد ۱۸۰ سایت جدید نیاز داریم که ۱۴۶ سایت همراه اول و ۳۴ سایت ایرانسل است که باید ارتقا یابد، از سایت‌های همراه اول ۴۵ سایت را تا پایان اردیبهشت تامین می‌کنیم و ۱۰۱ مورد باقیمانده را تا پایان دولت تامین خواهیم کرد و برای ایجاد ۱۸۰ سایت جدید بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که همه این نیاز‌ها تا پایان دولت تامین می‌شود.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار