مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از افزایش سرانه فضا‌های فرهنگی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت به ۲۰۸ مترمربع در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بخش فرهنگ و هنر بسیار افزایش یافته است به طوری که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرانه فضا‌های فرهنگی در استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۲۸ مترمربع بود.

او افزود: مساحت مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان در سال ۵۷، یک هزار و ۲۴۰ مترمربع بود و این مساحت در حال حاضر به ۲۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


شریفی اضافه کرد: ۴۳۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۶۱ آموزشگاه هنری، هفت مجتمع دیجیتال و هشت نگارخانه در استان طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

او اظهار داشت: در حال حاضر ۴۸ انتشاراتی با چاپ یک هزار عنوان کتاب، ۱۰۳ چاپخانه و ۵۴ باب کتابخانه عمومی مشغول به فعالیت است.

شریفی همچنین برگزاری جشنواره‌های قبل از انقلاب را سه مورد و برپایی نمایشگاه‌های هنری را یک مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد به ۳۵ جشنواره و ۱۴۵ نمایشگاه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب افزایش یافته است.

او تصریح کرد: هم‌اکنون ۹۹ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی، ۵۵ انجمن فرهنگی و هنری و چهار باب سینما با یک هزار و ۶۸۵ صندلی در استان فعال است که این موارد در قبل از انقلاب انگشت‌شمار بوده است.

شریفی ادامه داد: ۴۲۵ هنرمند زیرپوشش بیمه قرار دارند و امسال سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به این افراد پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار