افتتاح ۳۶۷ طرح عمران روستایی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۳۶۷ پروژه عمران روستایی در استان آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۳۶۷ پروژه عمران روستایی در استان آذربایجان شرقی همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از سه هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

 کرمی افزود: ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مستضعفان و روستاییان و رفع محرومیت از چهره آنها، از مهمترین شعار‌های نظام جمهوری اسلامی است.

او گفت: این هدف تلاش کارگزاران نظام و دولت‌ها را برای رفع محرومیت و کاهش شکاف برخورداری روستا‌ها از شهر‌ها دوچندان کرد و این انگیزه و هدف مقدس باعث کاهش عقب ماندگی بین روستاییان و شهرنشینان شده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر پروژه‌های عمرانی، صد‌ها طرح اقتصادی و خدماتی و تولیدی نیز در سطح روستا‌های استان در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

او گفت: به همت دهیاران و مشارکت اهالی روستاها، شاهد بهره برداری از ۲۴۶ پروژه دهیاری‌های استان با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال در حوزه‌های بهسازی معابر، زیرسازی و آسفالت معابر، هدایت آب‌های سطحی، جدول گذاری، اجرای دیواره سنگی، سنگفرش معابر، احداث پل، غسالخانه، ساختمان دهیاری، پارک و فضای بازی کودکان و لایروبی مسیل‌ها در روستا‌ها خواهیم بود.

کرمی افزود: همچنین با تلاش و همت مدیران دستگاه‌های اجرایی در این ایام شاهد بهره برداری از ۱۲۱ پروژه عمران روستایی با اعتبار سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال درحوزه‌های مختلف ازجمله احداث خطوط برق، توسعه شبکه انتقال برق، احداث پست هوایی، نیرو رسانی، پوشش تلفن همراه در روستاها، احداث مخزن آب، شبکه توزیع و آبرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستاها، بازسازی ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده سراب و میانه، گازرسانی به روستاها، پرورش حیوانات گوشتی و آبزیان، احداث گلخانه، صنایع تبدیلی، احداث سردخانه، احداث زیرساخت‌های گردشگری، مرمت آثار تاریخی، احداث خانه بهداشت و مراکز سلامت روستایی، احداث مدارس و سالن ورزشی روستایی خواهیم بود.

او  با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی به روستاییان گفت: امروز تقریبا شاهد برخورداری ۱۰۰ درصدی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی از نعمت برق و بیش از ۹۷ درصدی جمعیت روستاییان از نعمت گاز و برخورداری بیش از ۹۰ درصدی روستاییان بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی گفت: تا چندسال پیش برخورداری روستاییان از اینترنت یا پوشش تلفن همراه چندان معنا و مفهومی نداشت و شاید حدود ۷ یا ۸ سال قبل با مراجعه به روستا‌ها چیزی در قالب بستر اینترنت و زیر ساخت‌های مخابراتی تلفن همراه در دسترس روستاییان نبود که خوشبختانه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار