معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

رشد ۱۳ برابری آزاد راه‌های کشورنسبت به پیش از انقلاب

خادمی گفت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه خطوط آزاد شاهد رشد ۱۳ برابری هستیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در برنامه رادیویی درباره آخرین دستاوردهای کشور در حوزه ساخت پروژه‌های بزرگراهی، آزادراهی و ریلی گفت:وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل کشور امروز نسبت به پیش از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، ظرفیت حمل و نقل کشور به ویژه در حوزه آزاد راهی و بزرگراهی  میزان زیادی افزایش یافته است‌.

احداث و آسفالت ۱۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی پس از انقلاب اسلامی

او با بیان اینکه در سال ۵۷ در کشور ما ۴۷ هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی، فرعی و درجه ۲ وجود داشت و میزان راه‌های روستایی آسفالت ۳ هزار کیلومتر بود، افزود: امروز بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت در کشور داریم که بسیاری از این جاده‌ها مربوط به نقاط محروم است.

اولویت‌گذاری تکمیل‌ ۸ مسیر ریلی به طول یک هزار و ۵۳۲ کیلومتر در کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: در بخش ریلی پیش از انقلاب ۴هزار و ۵۶۰ کیلومتر مسیر ریلی داشتیم که امروز با احتساب مسیرهای آنتنی و فرعی ریلی، ۱۴ هزار کیلومتر خط آهن در کشور داریم.

خادمی با بیان اینکه در حوزه توسعه شبکه ریلی امروز اقدامات خوبی در حال انجام است، اضافه کرد: هم اکنون ۳هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در قالب قرارداد در حال ساخت داریم که از این میزان اولویت‌بندی هایی از سال گذشته انجام شد تا مسیرهایی که تأثیر بیشتری در شبکه ریلی دارند و پیشرفت فیزیکی آنها هم بالاتر است در اولویت قرار گیرند.

افزایش ۳ برابری خط‌آهن نسبت به سال ۵۷

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد:در سال های اخیر ۸ مسیر ریلی به طول هزار و ۵۳۲  کیلومتر در اولویت قرار گرفت تا زودتر تکمیل و تحویل مردم داده شود.

او با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل هزار کیلومتر از این مسیر ریلی تحویل مردم داده شود، افزود: این مسیرهای ریلی در شبکه ریلی ترانزیت و اتصال مراکز بار به شبکه ریلی و همچنین شهرها به راه‌آهن مؤثر هستند.

خادمی توضیح داد:در حوزه ساخت خطوط ریلی نسبت به سال ۵۷  بیش از سه برابر افزایش خطوط ریلی را داریم و از سوی دیگر خطوط ریلی دیگری هم در دست مطالعه و احداث قرار دارند.

افزایش ۱۳ برابری آزاد راه‌های کشور نسبت به سال ۵۷

 او با بیان اینکه احداث آزادراه‌ها، شاهراه‌های اصلی حمل و نقل جاده‌ای در اولویت قرار دارند،ادامه داد:‌ تا سال ۵۷ طبق آمار ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت اما امروز ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل اظهار کرد:هزار و ۲۴۰ کیلومتر آزادراه طبق قرارداد به صورت سرمایه‌گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی در حال ساخت است.

اولویت گذاری تکمیل ۹ پروژه آزادراهی به طول ۵۷۵ کیلومتر تا پایان ۱۴۰۰

خادمی ادامه داد: در پروژه‌های آزادراهی نیز از سال گذشته اولویت‌گذاری کرده ایم و براساس اهمیت پروژه و پیشرفت فیزیکی، ۹  پروژه آزادراهی در اولویت قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل یادآور شد: طول این ۹پروژه ۵۷۵کیلومتر است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰  به بهره‌برداری برسند و بدین ترتیب طول آزادراه‌های کشور ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.

‌۱۰ هزار کیلومتر آزادراه در کشور نیاز داریم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: نیاز کشور در حوزه آزادراهی وجود ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه در کشور است.

تحویل ۱۲۷۰ کیلومتر ‌مسیر‌ بزرگراهی تا پایان سال ۱۴۰۰ 

خادمی بیان کرد: در بخش بزرگراهی نیز تا پیش از انقلاب هزار کیلومتر بزرگراه داشتیم، اما امروز ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه داریم. بزرگراه‌ها نیاز به پرداخت عوارض ندارد، ضمن آنکه دسترسی بیشتری دارد؛ بنابراین تلاش شد در این حوزه عملکرد بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۷هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال ساخت در کشور داریم و معمولا سالانه هزار تا هزار و ۲۰۰ کیلومتر از این مسیرها را تحویل می‌دهیم و برنامه این است تا پایان سال ۱۴۰۰  میزان هزار و ۲۷۰ کیلومتر از این مسیرهای بزرگراهی را تحویل مردم کشور دهیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

برچسب ها: حمل و نقل ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار