گروه‌های فسطینی که اکنون در مصر حضور دارند با انتشار بیانیه‌ای در مورد چارچوب و روند برگزاری انتخابات اظهار نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، گروه‌های فلسطینی که در حال حاضر در قاهره، پایتخت مصر جمع شده‌اند، در مورد اجرای انتخابات مطابق با بخشنامه ریاستی به توافق دست یافتند.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه پایانی نشست خود در قاهره تاکید کردند که مشارکت ملی، مسیری است که با انتخابات مجلس قانونگذاری آغاز می‌شود که انتخابات ریاست‌جمهوری پس از آن خواهد بود و سپس شورای ملی تشکیل خواهد شد.

این بیانیه می‌افزاید: دادگاه مسائل مربوط به انتخاب، که انحصارا پیگیری فرآیند انتخابات و نتایج آن را برعهده دارد, تشکیل خواهد شد و منحصرا پلیس فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری امنیت مراکز انتخابات را تامین خواهند کرد.

گروه‌های فلسطینی اعلام کردند: آزادی‌های عمومی صورت خواهد گرفت و تمام افراد بازداشتی آزاد خواهند شد و حق فعالیت سیاسی و ملی برای تمام گروه‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تضمین شده است.

براساس این بیانیه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته شده تا بخشنامه‌ای الزام‌آور را برای آزادی فعالیت سیاسی صادر کند و دستگاه‌های امنیتی در کرانه باختری و نوار غزه به صورت بی‌طرفانه عمل و در امور مربوط به انتخابات دخالت کنند.

در بیانیه گروه‌های فلسطینی آمده است که باید فرصت برابر در رسانه‌های رسمی بدون تبعیض برای همه فراهم باشد و اختلافات از همه لحاظ انسانی، اجتماعی و قانونی باید برطرف شود. همچنین باید مکانیزم‌های لازم برای اجرای انتخابات در قدس اعم از نامزدی و رأی‌دهندگی را فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار