رهایی ۴۲ نفر از طناب دار در کردستان

مدیرکل امور زندان‌های استان کردستان از رهایی ۴۲ نفر از طناب دار طی یک سال گذشته در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مراد فتحی مدیرکل امور زندان‌های استان کردستان در نشست در مراسم محفل انس با قرآن کریم که به همت شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های کردستان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: طبق فرمایشات امام خمینی (ره) رویکرد این سازمان بر این است که زندان‌ها به دانشگاه تبدیل شود و همچنین بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری زندان به آموزشگاه نیکی‌ها مبدل شود.

فتحی عنوان داشت: امور زندان‌های استان کردستان در حوزه قرآنی جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد بستر‌های اصلاحی مناسبی اقدام گردیده است و همه ساله در حوزه قرآن مسابقاتی در سطوح مختلفی برگزار می‌گردد.

مدیرکل امور زندان‌های استان کردستان اظهار داشت:در بحث اصلاح و تربیت خوشبختانه زندان مرکزی سنندج ۵۰ درصد مشغول به کار هستند و این نمونه بارز از زندانبانی اسلامی است.

مدیرکل امور زندان‌های استان کردستان خاطر نشان کرد: وضعیت کیفری در سطح استان بسیار مناسب است به طوریکه در سطح استان ۴۲ درصد هم در زندان و در بیرون از آن مشغول بکار هستند و مولد کار هستند و این از برکت انقلاب اسلامی است.

این مسئول اعلام داشت: در ایام کرونا جمع کثیری از زندانی‌ها کشور حدود ۱۲۰ هزار نفر در کنار خانواده خود سپری کردند و این نمونه در کشور‌هایی که مدام ادعای حقوق بشری می‌کنند دیده نمی‌شود.

فتحی با اشاره به اینکه خوشبختانه زندابانی اسلامی برگرفته از آموزه‌های دینی است؛ گفت: امروزه نتیجه آن را شاهد هستیم که به همت خیرین در یک سال گذشته ۴۲ نفر محکومان قصاص را رضایت گرفتیم.

مدیرکل امور زندان‌های استان کردستان در پایان اظهار داشت: در ایام این یک سال کرونا خوشبختانه در زندان‌ها استان مشکلی در مورد کرونا نداشته ایم و این مهم در کنار تلاش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود زندانی‌ها و همت جهادگونه و بی دریغ کادر بهداشت زندان اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.