بلومبرگ: ترکیه به دنبال دستیابی به تفاهم با آمریکا بر سر اس-۴۰۰ است

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ از تلاش آنکارا برای دستیابی به راه حلی با واشنگتن بر سر سامانه اس-۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مقامات ترکیه اعلام کرد آنکارا آماده دستیابی به یک تفاهم با واشنگتن در زمینه سامانه‌های روسیه اس-۴۰۰ است.

این خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد ترکیه در حال ارسال این پیام است که در صورتی که آمریکا حمایت‌های خود را از نیرو‌های کردی که آنکارا آن‌ها را تهدیدی کشنده قلمداد می‌کند، قطع کند، او نیز می‌تواند از استقرار این موشک‌های روسی دست بکشد.

بر اساس این گزارش، دو منبع آگاه از روابط دو کشور اعلام کردند دولت ترکیه آماده است تا امتیاز‌هایی از قبیل موافقت با استفاده محدود از موشک‌های ضد هوایی اس-۴۰۰ را بدهد؛ چرا که این کشور مشتاق است تا تجهیز قطعات امدادی برای سامانه‌های تسلیحاتی ساخت آمریکای خود را تأمین کند و از خسارت به اقتصادش بپرهیزد.

این در حالی است که حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در مصاحبه با روزنامه حریت ترکیه که امروز سه شنبه به چاپ رسید، گفت: ما آماده مذاکره هستیم.

او همچنین اعلام کرد تنش‌ها میان آنکارا و واشنگتن بدون حل این مسائل کاهش داده نخواهد شد.

پیش از این برخی رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کرده بودند با وجود جنجال کشور‌های غربی در خصوص خرید سامانه اس-۴۰۰ از سوی ترکیه، سه کشور یونان، بلغارستان و اسلواکی از جمله اعضای ناتو هستند که سامانه اس-۳۰۰ روسیه را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارشها، تعدادی از سامانه‌های اس-۳۰۰ یونان در کرت، بزرگ‌ترین جزیره این کشور واقع در دریا مدیترانه مستقر است.

مقام‌های مختلف ترکیه‌ای طی سال‌های اخیر و به دنبال حمایت‌های آمریکا از برخی گروه‌های کُرد سوری همواره درباره این روابط هشدار داده و از واشنگتن خواسته‌اند به کمک‌های تسلیحاتی از این گروه‌های وابسته به تروریست‌های پ ک ک پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار