بایدن رویکردی متفاوت از ترامپ در قبال چین در پیش می‌گیرد

رئیس‌جمهور جدید آمریکا اعلام کرد سیاست سلف خود در قبال چین را ادامه نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه هیل نهاد اطلاع رسانی کنگره آمریکا، جو بایدن معتقد است که روش متفاوتی نسبت به دونالد ترامپ در قبال چین در پیش خواهد گرفت.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس گفت: من نمی‌خواهم این کار را همانند ترامپ انجام دهم. ما می‌خواهیم روی قوانین بین المللی متمرکز شویم.

بایدن برای برخورد جدی با پکن با فشار سنگینی بویژه از سوی جمهوری خواهان روبرو است با این حال می‌گوید هر جا به نفع آمریکا باشد آماده همکاری با پکن است.

فهرست موضوعاتی که بایدن احتمالا در آن‌ها به جای مقابله قصد همکاری با چین را دارد شامل تلاش برای شکست کرونا، مقابله با تغییرات آب و هوایی، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به ویژه بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و مهار تهدید هسته‌ای کره شمالی و موضوع تازه احیای دموکراسی در میانمار پس از کودتای نظامی در این کشور می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه نیز در مصاحبه‌ای گفت وی هنوز با شی جین پینگ، همتای چینی خود صحبت نکرده است با این حال تاکید کرد هیچ دلیلی برای عدم تماس با وی وجود ندارد. بایدن همچنین رویکرد همتای چینی خود را مورد انتقاد قرار داد و با اتهام‌زنی به او، گفت: «ذره‌ای از دموکراسی در وجود این شخص نیست. من این مسئله را به عنوان انتقاد نمی‌گویم بلکه این یک حقیقت است که عنوان می‌شود.»

روابط میان آمریکا و چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ به پایین‌ترین سطح خود رسید و در حال حاضر نیز ۳ هفته از آغاز ریاست جمهوری بایدن می‌گذرد و او همچنان تماسی با همتای چینی خود نداشته است. بایدن، اما وعده داده تا سیاست او در قبال پکن متفاوت از اتهام پراکنی‌های ترامپ بر سر ویروس کرونا و تنش تجاری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار