افتتاح ۴۹ خانه هلال در زنجان

سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان گفت: دهه فجر امسال ۴۹ خانه هلال با هدف پاسخگویی به حوادث در این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تا پایان امسال پنج هزار خانه هلال در کشور افتتاح می‌شود که در استان زنجان نیز ۲۵۰ باب از این خانه‌ها راه اندازی خواهد شد.

او افزود: با افتتاح ۴۹ خانه هلال در ایام الله دهه فجر امسال تعداد این خانه‌ها در استان زنجان به ۱۶۲ باب افزایش یافت که مابقی آن نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی خانه‌های هلال در کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است و بهره مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در روستا‌ها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیرو‌های امدادی می‌شود.

طاهری ادامه داد: مهمترین مقوله پس از راه اندازی و افتتاح خانه‌های هلال در جذب اعضا، آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث در مناطق شهری و روستایی است.

او افزود: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می‌شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت‌های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال زنجان منجر به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر می‌شود.

طاهری افزود: با ارائه این آموزش‌ها برای گروه‌های سنی مختلف در خانه‌های هلال، جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهیم و از طرفی نیز مردم می‌توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

او ادامه داد: در حال حاضر در استان زنجان ۱۰۵ خانه هلال در مراکز شهری و ۵۷ خانه هلال دیگر نیر در مناطق روستایی داریم که بیش از ۲ هزار نفر در ۱۱۳ خانه هلال عضو هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: عضو گیری از افراد در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۴۹ خانه هلال در حال انجام است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mojtaba
۱۱:۳۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
عه چه خوب که همه می تونن از این موقعیتع استفاده کنن