بازگشت حس بویایی کرونایی‌ها با چند راهکار ساده

از بین رفتن حس بویایی اختلالی شایع در کرونا است که با چند راهکار ساده می‌توان آن را دوباره برگرداند.

 فرزاد رفیعی پزشک شهرستان رامسر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه اختلال بویایی تشخیص کرونا را قطعی می‌کند، گفت:  اختلال بویایی می‌تواند به شکل افزایش یا کاهش  خود را نشان دهد.

او ادامه داد : توهم بویایی احساس بوی نامطبوعی است که بیماران مبتلا به کرونا آن را به بوی فاضلاب یا گوشت سوخته تشبیه می‌کنند.

 فرزاد رفیعی با بیان اینکه هیچ ارتباطی بین اختلال بویایی با شدت بیماری وجود ندارد، ادامه داد: اینگونه نیست که بیماری که اختلال شدید بویایی دارد حتما به فرم شدیدی از بیماری کرونا دچار شده باشد. 

این پزشک با بیان اینکه حس بویایی در بیشتر مواقع برگشت پذیر است، گفت: برخی راهکار‌ها و تمرینات زمان بازگشت حس بویایی را کم می‌کند.

او افزود: بیمار مبتلا به کرونا که حس بویایی خود را از دست داده بهتر است روزانه ۵ دقیقه مقداری الکل، اکالیپتوس، نعنا یا میخک را بو کند تا اثر بویایی تحریک شود.

 رفیعی استفاده روزانه از سرم‌های شستشو، پماد‌های حاوی ویتامین A، یا اسپری‌های حاوی کورتون یا کورتن خوراکی با تجویز را نیز از اقداماتی دانست که سبب برگشت حس بویایی بیماران کرونایی می‌شود.

این پزشک گفت: بیمار مبتلا به کرونا اگر تا ۱۲ هفته حس بویایی خود را به دست نیاورد باید متخصص مغز و اعصاب یا گوش حلق و بینی مراجعه کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار