خسارت چند تریلیون دلاری کشور‌های تولید کننده نفت و گاز تا سال ۲۰۴۰

طبق یک گزارش جدید، استفاده از انرژی‌های پاک ممکن است تا ۱۳ تریلیون دلار به درآمد کشور‌های تولید کننده نفت و گاز خسارت وارد کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، بر اساس جدیدترین گزارشی که به تازگی منتشر شده است، استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر سبب خواهد شد کشور‌های تولید کننده نفت و گاز در سال‌های آتی با خسارت چند تریلیون دلاری در درآمد‌های خود مواجه شوند.

این گزارش که از سوی اندیشکده «Carbon Tracker» مستقر در لندن تهیه شده، می‌گوید برخی از کشور‌های تولید کننده نفت و گاز دست کم ۴۰ درصد از درآمد کلی خود را از دست خواهند داد.

همچنین این گزارش تخمین زده است که جمع کل خسارت درآمد انباشته تمامی کشور‌های تولید کننده نفت تا سال ۲۰۴۰ به ۱۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

به نوشته بی بی سی، این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تلاش‌ها برای مهار افزایش دمای کره زمین، تلاش‌ها را به سوی حذف کربن از سوخت‌ها هدایت کرده است.

این اندیشکده مستقردر لندن گزارش خود را زنگ خطری برای کشور‌های تولید کننده نفت و نیز سیاستگذاران بین المللی بیان کرده است.

بنابر اعلام این اندیشکده، کشور‌های تولید کننده نفت سیاست خود را بر اساس این مسأله تنظیم کرده اند که تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که این اندیشکده هشدار داده است تقاضا برای نفت و گاز برای محقق شدن اهداف آب و هوایی کاهش خواهد یافت و قیمت نفت پایین‌تر از میزانی خواهد بود که تولید کنندگان نفت در حال حاضر انتظار دارند.

گفتنی است انتشار این گزارش، بار دیگر لزوم ضرورت حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی‌های بادی، آبی و خورشیدی و یا انرژی هسته‌ای را از یکسو و نیز جایگزینی درآمد اتکایی دولت‌ها به منابع نفتی و گازی را از سوی دیگر نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار