ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه خراسان جنوبی به اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت‌زدایی‌

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان امسال ۱۲۸ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ هنری رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید از روستای کوشه سفلی شهرستان خوسف گفت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی احصای مشکلات در نقاط مختلف استان توسط تسهیگران است که با جلساتی که با صندوق کشاورزی روستا داشتیم در کوشه سفلی مشکل آب روستا بررسی شد.

او افزود:در طول سه دهه قنات و چاه قدیمی روستا خشک شده بود و تامین آب کشاورزی مهمترین اولویت این روستا بود که با توجه به مجوزی که برای حفر چاه گرفته شد و هماهنگی و همراهی بسیج سازندگی سپاه استان و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اقدامات خوبی برای رفع مشکل صورت گرفت.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱۵ میلیون تومان نیز هزینه پروژه انتقال برق به چاه برای حفر چاه بود که در مجموع ۴۲۶ میلیون تومان تاکنون هزینه شده و به مرحله استحصال آب کشاورزی رسیده است و در گام دیگر مشکل آب کشاورزی روستا بعد از ۳۰ سال برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


هنری عنوان کرد: این پروژه از اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است و در ادامه تفاهم نامه‌ای است که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در جهت رفع مشکلات روستا‌ها  انعقاد شده است.

او افزود: ۱۲۸ پروژه در تفاهم نامه امسال با اعتبار ده میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که ۵۰ درصد اعتبارات از محل قرارگاه محرومیت زدایی تامین می‌شود و تاکنون ۴۰ درصد پروژه‌ها به اتمام رسیده مابقی اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت:قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ظرفیتی برای کمک به پروژه‌هایی است که سال‌ها مشکل تامین اعتبار داشته و با حمایتی که شده امید است بتوانیم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و در گام بعدی با انتقال آب به اراضی روستا مشکل ۳۰ ساله روستا برطرف شود.

هنری بیان کرد:  تاکنون در روستای کوشه سفلی ۲۱۰ میلیون تومان مشارکت مردم روستا برای انتقال آب بوده که با همکاری جهاد کشاورزی انجام شده و مجموع اعتبار هزینه شده در این روستا ۴۲۶ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار