حریرچی:

تعداد تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر به ۱۷۰۰ رسید

معاون کل وزارت بهداشت گفت: با افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر تعداد تخت های استان بوشهر به ۱۷۰۰ تخت می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرسم افتتاح بیمارستان شهدای هسته ای استان بوشهر  با بیان اینکه من مقابل تمثال ۹ نفر از شهدای سلامت استان بوشهر ایستاده ام، اظهار کرد: ما قدردان زحمات این شهدای مدافع سلامت و شرمنده خانواده آنها هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیمارستان شهدای بوشهر دو خصوصیت مهم دارد یکی اینکه بیمارستان آمادگی لازم برای حوادث احتمالی هسته‌ای را دارد و شامل بخش  آی سی یو و اورژانس هسته‌ای است. دوم اینکه بیمارستان شهدای هسته ای استان بوشهر قابلیت ارائه خدمات عمومی به مردم را در شرایط عادی دارد .

وی ادامه داد: با راه اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر فشار از روی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس در دوران کرونا برداشته می‌شود و با افتتاح این بیمارستان تعداد تخت های استان بوشهر به ۱۷۰۰ می‌رسد، این در حالی است که تعداد تخت های استان بوشهر کمتر از یک هزار قبل از سال  ۹۲ بود، در دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰ درصد تخت های بیمارستانی استان بوشهر افزایش پیدا کرده است.

حریرچی بیان کرد: ۵۰۰ تخت بیمارستانی در حال ساخت است ما در این استان ۱۶۴ مرکز بهداشتی درمانی را دوباره ساختیم یا به طور کامل بازسازی کردیم و با ۱۲ مرکز بهداشتی درمانی که در حال بازسازی هستند، تمام مراکز بهداشتی درمانی استان بوشهر ساختمان جدید خواهند داشت یا بازسازی شده خواهند بود، این در حالی است که اغلب مراکز عمر ۳۰ تا ۴۰ ساله داشتند و دیگر قابل استفاده نبودند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید توجه داشت که با افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر هدف گیری این است که ۸۵ تا ۹۰ درصد تمام بیماری‌های مردم بوشهر در داخل استان درمان شود، یکی از برکات طرح تحول سلامت این بود که ما برای اکثر بستری ها زیر ۵۰۰ هزار تومان از مردم هزینه دریافت می کنیم اما اغلب هزینه استقرار و سفر به استان های دیگر بیش از هزینه درمان می شود، به همین دلیل به دنبال آن هستیم که مردم نیازی به سفر به سایر استان‌ها برای درمان نداشته باشند و پرداختی از جیب مردم به حداقل برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار