وزیر اقتصاد و دارایی در ساری :

وابستگی کاغذی مورد قبول نیست

وزیر اقتصاد و دارایی در ساری گفت: قابل قبول نیست ایران برای کاغذ به خارج وابسته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در جریان بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: برخی گزارش های رسیده حاکی است برخی واحدهای تولیدی در انجام فعالیت های خود مشکلاتی دارند و نرخ فعالیت آنها کاهش پیدا کرده است.

او در خصوص وضعیت تولید کاغذ در کشور گفت: اگر می خواهیم وابستگی خود به کاغذ را از خارج قطع کنیم شرکت چوب و کاغذ مازندران می تواند این مشکل را برطرف کند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: این واحد صنعتی اکنون ۸۰ درصد کاغذ تولیدی کشور را تامین می‌کند و اگر توسعه داده شود تا ۱۰۰ درصد کاغذ را می‌توان از این کارخانه تامین کرد.

فرهاد دژپسند گفت: با توجه به نرخ ارزی که برای واردات می دادیم تولید کاغذ در گذشته توجیح نداشت و مشتری نمی توانست واردات با آن نرخ را کنار بگذارد و به خرید تولید داخلی اقدام کند.

او افزود: یکی از اقلامی که از دریافت ارز دولتی خارج شد با نرخ ارز نیمایی باید واردات انجام شود کاغذ بود که همین امر کمک می کند تا متقاضیان تغییر تقاضا بدهند و از واردات به مصرف تولیدات داخلی روی بیاورند.

بیشتر بخوانید :
بازار کاغذ با واردات می‌ چرخد

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه توان تامین کاغذ مورد نیاز مصرف داخل را داریم گفت: تامین مواد اولیه برای کارخانجات چوب، واردات درخت با پوست و تامین سرمایه در گردش از جمله پیش نیازهای دستیابی به این هدف است که باید سرعت داده شود.

دژپسند ادامه داد: برخی دستگاه های متقاضی مصرف کاغذ مانند آموزش و پرورش نیز باید تدابیری اتخاذ کنند تا کاغذ را از اداخل تامین کمند که این امر در حال رایزنی است.

دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی صبح ظهر امروز نیز با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار با بیان اینکه حمایت از تولیدات استان مازندارن مورد توجه دولت باشد ، گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه تولید دارد که دولتمردان باید این ظرفیت‌ها را در اجرای طرح‌ها در نظر بگیرند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: در زمینه گمرک و ترخیص کالاها سخت‌گیری‌های بی‌موردی را شاهد هستیم .

او ادامه داد: هر چه چرخ تولید را فعالتر کنیم مشکلاتمان کمتر می‌شود و نباید تولید کنندگان اصلی دچار چنین مشکلات باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در حوزه صنعت مازندران فعالان قَدَر و بافکر وباانگیزه وجود دارند که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و باید با رفع موانع اداری کمکشان کنیم تا مشکلات تولید و اشتغال را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز امیدواری کرد در مسئله چوب و کاغذ صنعت چوب و کاغذ در منطقه رشد پیدا کند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.