آمریکا مدعی فروش یک میلیون بشکه بنزین توقیفی ایران شد

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده که این کشور محموله ۱.۲ میلیون بشکه‌ای بنزین ایران را که سال گذشته توقیف کرده بود را فروخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک ریموندی» سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) مدعیشد که این کشور محموله‌ای از بنزین ایران را به شکل غیرقانونی فروخته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز اکنون مقامات وزارت دادگستری در انتظارند تا مبلغ حاصل از فروش این محموله بنزین را که به بیش از ده‌ها میلیون دلار می‌رسد، را به «بنیاد قربانیان آمریکایی کشور‌های حامی تروریسم» واریز کنند.

دولت سابق آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» سال گذشته با اعلام تحریم ایران، ۱.۲ میلیون بشکه نفت تهران را توقیف کرده و به آمریکا منتقل کرد. دولت ترامپ مدعی شده بود این بشکه‌های سوخت از سوی ایران با نفتکش به ونزوئلا فرستاده می‌شود.

این بزرگترین محموله سوخت توقیف شده از سوی آمریکا محسوب می‌شود و مقامات دادگستری مدعی هستند آن‌ را فروخته و مبلغ آن را به قربانیان آمریکایی کشور‌های حامی تروریسم خواهند رساند.

هفته گذشته نیز آمریکا نفتکش «آشیل» با پرچم کشور آفریقاییِ «لیبریا» را توقیف کرده است. آمریکایی‌ها مدعی شدند این نفتکش حامل نفت عراق نبوده و نفت خام ایران را ارسال می‌کند و افرادی سعی در دور زدن تحریم‌ها از این راه داشتند.

درحال حاضر در ارتباط با این نفتکش نیز شکایتی علیه ایران در دادگاه آمریکا ارائه شده است.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، تحریم‌ها علیه ایران به بالاترین حد خود رسید. در حال حاضر نیز با آنکه «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا، مدعی شده بود به برجام بازخواهد گشت نیز به وعده‌های خود عمل نکرده و به تازگی اعلام کرد حاضر نیست تحریم‌ها را لغو کند مگر آنکه ابتدا ایران به تعهدات خود ذیل برجام پایبند شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
گل بود، به سبزه نیز آراسته شد!!!!
به به !!!! دزدی رو هم به مابقی متعلقاتتون اضافه کنید.
آخرین اخبار