اشتغال پایدار ارمغان افتتاح گلخانه تولید سبزی و صیفی در لالی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی لالی از افتتاح گلخانه تولید سبزی و صیفی در روستای گچ کرسا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد هزاریان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی لالی با اشاره به افتتاح گلخانه به مساحت یک هزار و ۲۶۷ متر مربع با توان تولید سبزی و صیفی در روستای گچ کرسا در این شهرستان گفت: گلخانه سبزی و صیفی با استفاده از اعتبارات تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی احداث شده است.

او با بیان اینکه این گلخانه توان و ظرفیت تولید حدود ۲۰ تن خیار را دارد و برای احداث آن حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: این واحد تولیدی برای ۲ نفر به صورت مستقیم و ۲ نفر به صورت غیر مستقیم نیز اشتغالزایی کرده است.

هزاریان با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان لالی به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شوند و حدود ۲ هکتار نیز در مرحله اخذ مجوز و در حال احداث هستند، اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای علاوه بر مدیریت مصرف آب، در کنترل بیماری و آفات گیاهی نقش مهمی دارند و تعداد بیشتری شغل پایدار ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثاق
۱۱:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
اینهمه میگن مصرف محصولات گلخانه ای خوب نیست، چطور اینقدر گسترش میدن؟ چرا هر خوراکی به فصل خودش مصرف نشه؟ حتما خدا میدونسته که خیارو واسه فصل تابستون گذاشته و کاهو واسه زمستون، همه خوراکی ها چهار فصل شدن و طعم قدیمی رو ندارن، توت فرنگی مخصوص تابستونه، ولی همیشه هست، اصلا هم خوشمزه نیستن