«اسپوتنیک وی» یکی از ۳ واکسن برتر جهان

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد واکسن «اسپوتنیک وی» این کشور جزء ۳ واکسن برتر در جهان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد واکسن «اسپوتنیک وی» از لحاظ شمار موارد ثبت و تایید، جزء سه واکسن برتر در جهان است.

بر اساس اعلام این صندوق، این واکسن روسی از سه واکسن ساخت چین جلوتر است.

در اطلاعیه این صندوق  آمده است: اسپوتنیک وی یکی از سه واکسن پیشتاز جهانی علیه ویروس کرونا از نظر تعداد تاییدیه‌های دریافت شده از نهاد‌های تنظیم کننده است. واکسن اسپوتنیک وی تا پایان هفته جاری در ۲۶ کشور در اروپا آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی تایید شده است.

واکسن فایزر در حال حاضر با تایید در ۳۵ کشور، در رتبه اول جهان قرار دارد و پس از آن واکسن آسترازنکا با تایید در ۳۱ کشور، در رتبه دوم قرار دارد. در همین حال واکسن اسپوتنیک وی در رتبه سوم و پس از آن واکسن مدرنا (۱۴ کشور) و همچنین سه واکسن چینی سینوفارم (۱۳ کشور)، سینواک (۱۰ کشور) و  کانسینو (۲ کشور) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

استفاده از واکسن اسپوتنیک وی تا به حال در روسیه، بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری سرپسکا (نهاد بوسنی و هرزگوین)، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو و سنت وینسنت و گرنادین تایید شده است.

پیش از این هم روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های علمی، واکسن روسی کرونا امن و موثر است.

بر اساس  این گزارش، مقاله منتشره در مجله لانست نشان می‌دهد واکسن اسپوتنیک ‌وی در مقابله با ویروس کرونا نزدیک به ۹۲ درصد تاثیرگذار است و کاملا در مقابل نمونه‌های شدید کووید-۱۹ نقش حفاظتی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار