معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش:

ایجاد آسمان امن با استقرار پدافند در ۳هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور

امیر سرتیپ دوم علیان‌نژاد گفت: پدافند ارتش در ۳۶۰۰ نقطه کشور مستقر شده و آسمان امنی را برای کشور فراهم کرده است.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ دوم محمدرضا علیان نژاد، معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در فاصله خیلی کوتاهی بعد از انقلاب، جنگ تمام عیاری آغاز می‌شود که در آن نیرو‌های بومی باید تجهیزات بومی پدافندی آن را مدیریت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی ۴۹ هزار حمله هوایی علیه رژیم صدام صورت گرفت، اظهار کرد: ۲۵ هزار اقدام تاکتیکی را علیه دشمن انجام داده ایم و این در حالی بود که دشمنان شرور ایران از تجهیزات کشور‌های غربی بهره می‌برده است. آن‌ها حتی قصد داشتند یک هواپیمای مسافربری را بر روی آسمان ایران سرنگون کنند.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش به حملات گسترده عراق به برخی از مناطق اشاره و بیان کرد: رژیم بعث عراق بیش از ۲۵۰۰ حمله به جزیره خارک انجام داد، اما به دلیل پشتیبانی لجستیک، با وجود حملات گسترده به هیچ عنوان صادرات نفت قطع نشد و خللی در چرخه اقتصاد کشور ایجاد نشد.

وی از تجدید ساختار پدافند هوایی ارتش مانند دیگر بخش‌های نظامی پس از پایان جنگ گفت و عنوان کرد: پدافند ارتش در حوزه کشف، درگیری و انهدام پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در دوران پس از دفاع مقدس داشته است و در سال‌های ۱۳۸۷ تا به امروز رشد سه برابری در حوزه تجهیزات در مجموعه پدافند هوایی داشته ایم.

علیان نژاد افزود: پدافند هوایی امروز دارای یک دانشگاه مستقل به نام خاتم الانبیاء است و در چندین رشته عملیاتی و فنی نیرو‌های متخصص را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش می‌دهد. همچنین این نیرو دارای چهار مرکز آموزشی عمده است که تمام نیاز‌های آموزشی را خود این واحد تأمین می‌کند.

وی وضعیت و شرایط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی را غیر قابل مقایسه با دوران آغاز جنگ عنوان کرد و گفت: امروز پدافند ارتش در ۳هزار و ۶۰۰ نقطه کشور مستقر است و یک آسمان امن را برای کشور فراهم کرده است، پدافند ارتش یک شبکه در هم تنیده، مدرن و پیچیده را در اختیار دارد به طوری که کمتر از دو دقیقه از لحظه شناسایی هواپیمای دشمن تا نابودی آن زمان نیاز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار