سخنگوی سازمان آتش نشانی خبر داد:

گرفتار شدن یک کارگر ۳۲ ساله در چاه

ملکی درباره جزئیات حادثه گرفتار شدن یک حفار چاه در یک ساختمان در حال ساخت توضیحاتی داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:ساعت ۱۱:۳۶ دقیقه ظهر امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن داخل چاه در خیابان سبلان شمالی خیابان قاری جنوبی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد:دو ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات لازم از جمله دستگاه هوارسانی به افراد گرفتار شده در داخل چاه و محیط‌های کوچک است به محل حادثه اعزام شدند. آتش نشانان در زمان ۲ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی گفت:آتش نشانان مشاهده کردند که در یک ساختمان در حال ساخت ۸ طبقه در قسمت رمپ طبقه منفی یک که قرار بوده پارکینگ شود در حال حفر یک چاه ۶ متری بودند، ظاهرا در سیستم ارت آسانسور یک کارگر ۳۲ ساله تابع کشور افغانستان مشغول کار بود که به یکباره بخش زیادی از دیواره چاه تخریب شد و این فرد تقریبا تا زیر خاک گرفتار و مدفون شد.

وی افزود:آتش نشانان سریعا در محل حاضر شدند و وسیله هوارسان به دهان آن توسط آتش نشانان وصل شد. در شرایطی که‌ اطراف چاه سست و دستی بود و یکی مورد ریزش‌های مختصر وجود داشت، همزمان با ایمن سازی، عملیات رهاسازی این فرد را آغاز کردند و بعد از مدتی تلاش موفق شدند که این فرد را زنده خارج کنند و تحویل عوامل اورژانس شد. در این عملیات زنده خارج شدن این فرد به یک معجزه شبیه بود.


بیشتر بخوانید

مصدومیت پنج تن در حادثه تصادف ظهر امروز در پایتخت


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان کرد:ساعت ۱۳:۱۴ دقیقه عملیات به پایان رسید و محل تحویل مالکان داده شد. تقاضا و تاکید می‌کنم در زمان انجام کار‌های تخصصی مثل حفر چاه از افراد با تجربه و با تخصص استفاده شود و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و اگر خاک سست است تا ایمن سازی کامل فرد چاه کن وارد چاه نشود.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار