تداوم صادرات کالا و ممنوعیت تردد زائر در مرز چذابه

فرماندار دشت آزادگان از تداوم صادرات کالای غیرنفتی با رعایت اصول بهداشتی و ممنوعیت تردد مسافر و زائر در پایانه مرزی چذابه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان با اشاره به تداوم صادرات کالای‌های غیرنفتی به کشور عراق در پایانه مرزی چذابه گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ دستگاه کامیون و تریلر در بازارچه تجاری چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز تخلیه و سپس با کامیون‌ها و تریلر‌های عراقی به استان میسان عراق و سایر استان‌های این کشور منتقل می‌شوند.

او با بیان اینکه در صورت حمل یکسره کالا‌های صادراتی به عراق، روند صادرات شتاب بیشتری گرفته و هزینه بارگیری و حمل و نقل کاهش می‌یابد، افزود: ما برای حمل یکسره کالا به عراق آمادگی داریم، ولی هنوز طرف عراقی این آمادگی را ندارد و هم اکنون مواد غذایی، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی، تره بار و میوه، محصولات صیفی و جالیزی از مهمترین کالا‌های صادراتی هستند که به عراق از مرز چذابه است.

ممنوعیت تردد مسافر و زائر در چذابه ادامه دارد

سیلاوی با اشاره به تداوم ممنوعیت تردد مسافر و زائران عتبات عالیات در چذابه از زمان همه گیری ویروس کرونا تاکنون بیان داشت: در زمینه تردد اتباع ۲ کشور هنوز بین مسئولان ۲ کشور توافقی صورت نگرفته، ولی امیدواریم با فروکش کردن شیوع این ویروس این تردد‌ها از سرگرفته شود.

پیگیری صادرات آبزیان از چذابه

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه موضوع صادرات آبزیان از مرز تجاری چذابه در حال پیگیری است و امیدواریم در این زمینه با طرف عراقی به توافق برسیم، اظهار کرد: صادرات آبزیان پرورشی از یک سال پیش و همزمان با شیوع ویروس کرونا از چذابه قطع شده و با وجود بازگشایی این مرز تجاری، صادرات آبزیان از سرگرفته نشده افزود:رایزنی برای ازسرگیری آبزیان همچنان ادامه دارد.

توقف صادرات آبزیان پرورشی از مرز‌های تجاری شلمچه و چذابه سبب شده تولیدکنندگان آبزیان پرورشی در خوزستان، کالای خود را از مرز‌های پرویزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان و در محدوده اقلیم کردستان صادر کنند که مسلزم هزینه اضافی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طحان
۱۵:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
بیش از حد مردم تو بورس لطمه خوردن و سرمایشون بر باد رفت، حداقل با صادرات که عامل افزایش قیمت هاست به ملت ضربه نزنید
Iran (Islamic Republic of)
یا علی مدد
۱۵:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
عراقی ها از میوه های درجه یک و کالاهای خوب منفعت نصیبشون بشه، بعد ملت خودمون توانایی خرید یک کیلو میوه ندارن، مسئولان دقیقا دارید چیکار می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
شفیعی
۱۴:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
اینهمه کالا صادر می کنید که قیمتها تا این حد بالا رفته، موز کیلویی 60 هزار تومن، سیمان 40/50 تومن، میوه درجه دو و سه کیلویی 20 هزار تومن، این صادرات منفعتی برای مردم نداره فقط ضرر میرسونه به ملت