جمع آوری دفترچه‌های درمانی بیمه‌ تامین اجتماعی از اول اسفند ماه/طرح نسخه الکترونیک در کرمانشاه اجرا می شود

دفترچه‌های درمانی بیمه‌ تامین اجتماعی از اول اسفند ماه از مراکز سازمان تامین اجتماعی جمع آوری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بیوس مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه حذف دفترچه‌های درمانی بیمه‌ تامین اجتماعی منجر به کاهش ۴۰۰ هزار مراجعه برای دریافت دفترچه کاغذی تامین اجتماعی می‌شود، گفت : مراجعه کنندگان با ارائه‌ی کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را در مراکز درمانی طرف قرارداد دریافت کنند.

او گفت : این دستورالعمل به کلیه‌ی مراکز درمانی ابلاغ شده و از ابتدای اسفند دیگر نیازی به ارائه دفترچه‌ی درمانی به پزشکان نیست.

او با اشاره به اینکه حدود ۲ سال از اجرای طرح نسخ الکترونیکی تعبیه شده در سایت تامین اجتماعی می‌گذرد، افزود: سایر پزشکان هم باید به سمتی بروند که از سامانه‌ی نسخ الکترونیکی بهره‌مند شوند.

بیوس ثبت سوابق پزشکی و شناسایی بیماران را از مزایای ثبت نسخ بصورت الکترونیکی عنوان کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی خود اقدام کنند.

اجرای طرح نسخه الکترونیک در کرمانشاه

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه از اجرای طرح نسخه الکترونیک در کرمانشاه از اول اسفند و متوقف شدن چاپ دفترچه بیمه جدید خبر داد.

میثم حجتی پور گفت: از اول اسفند سال ۱۳۹۹ چاپ دفترچه بیمه برای افراد زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی متوقف و نسخ الکترونیک جایگزین آن خواهد شد، اما صفحات دفترچه‌های بیمه کنونی دارای اعتبار و قابل استفاده است.

او افزود: از این پس افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان طرف یا غیر طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و نسخه الکترونیک خود را دریافت کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: بیش از یک سال است که مراکز درمانی تأمین اجتماعی طرح نسخه الکترونیک را را اجرا کرده‌اند و از اول اسفند این طرح به صورت گسترده اجرایی خواهد شد.

حجتی پور گفت: بیش از یک هزار پزشک در استان کرمانشاه با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد دارند و در صورتی که پزشکی تمایل به استفاده از نسخه الکترونیک ندارد و یا شبکه قطع بود، می‌توانند از نسخه با سربرگ خود استفاده کنند البته در حال اضافه کردن قابلیت خدمات الکترونیک آفلاین نیز هستیم.

او افزود: بیمه شدگان می‌توانند قبل از مراجعه به پزشک یا مراکز درمانی از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* یا درگاه es.tamin.ir از استحقاق درمان یا اعتبار دفترچه خود اطلاع پیدا کنند.

حجتی پور گفت: یکی از مزایای این طرح این است که یک سابقه پزشکی برای فرد تشکیل می‌شود و در صورت مراجعه مجدد به پزشک یا مراکز درمانی، کادر می‌توانند دارو‌های استفاده شده توسط فرد را مشاهده کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعویض دفترچه بیمه یکی از علت‌های حضور مردم در شعب است، افزود: در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر برای تعویض دفترچه بیمه به شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار