معرفی کتاب؛

درس گفتار‌هایی درباره انقلاب اسلامی را در این کتاب بخوانید

کتاب «انقلاب اسلامی تمهیدگر ظهور» اثر جمعی از نویسندگان در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان کتاب «انقلاب اسلامی تمهیدگر ظهور» اثر گروهی از نویسندگان است که در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این اثر درس گفتار‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی را مطرح می‌کند. درس گفتار‌هایی که عمدتا در دوره آموزش منادیان حکمت درباره آن‌ها سخن گفته شده است.


بیشتربخوانید


از جمله درس گفتار‌هایی که در کتاب «انقلاب اسلامی تمهیدگر ظهور» بیان شده است، می‌توان به «انقلاب اسلامی و نسبت آن با تمدن سازی» از حسن رحیم پور ازغدی، تقابل انقلاب اسلامی و تمدن غرب از محمد حسین رجبی دوانی، بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی از عباس نیکزاد و اشراق انقلاب اسلامی از سید محسن موسویان اشاره کرد.

دربخشی از کتاب می‌خوانیم:

«در دورانی که بشر مدرن از دین فاصله گرفته و ارتقای انسان را در پیروی از اندیشه‌های منقطع از آسمان جست وجو می‌کند، یک مرتبه در قرن بیستم با وقوع دو جنگ جهانی در مهد تمدن مدرن و شکست ایدئولوژی‌هایی مثل لیبرالیسم و سوسیالیسم و ظهور نابرابری‌های آزار دهنده، انقلاب اسلامی به عنوان راهی برای عبور از آن فرهنگ الهی انبیاء، عقل‌ها و دل‌ها را متوجه خود نموده و بر خلاف آن همه تبلیغات منفی که نسبت به آن روا داشتند، به خوبی از عهده‌ی نشان دادن معنی تاریخی خود برآمد. این است که روشن می‌کند انقلاب اسلامی یک امر اتفاقی نیست، بلکه گشایش افق و زمان جدید در بحبوحه‌ی پایان غرب است.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.