ثبت نام بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز گفت: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری برای ثبت درخواست‌های خود باید به سامانه جامع روابط کار مراجعه کنند.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: متقاضیان بیمه بیکاری ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمزعبور خود را دریافت کرده و سپس به سامانه وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز  افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سامانه بیمه بیکاری شامل کارت پایان خدمت یا معافیت، آخرین مدرک تحصیلی، صفحه اول دفترچه درمانی با ارائه شماره بیمه، یک قطعه عکس سه در چهار، آخرین قرارداد، دادخواست و دادنامه قطعی مراجع حل اختلاف کار در مورد کارگران اخراجی  است.

قورچیان گفت: همچنین کلیه کارگرانی که تاریخ بیکاری آن‌ها از اول اسفند ۱۳۹۸ به بعد باشد باید علت بیکاری را (اتمام قرارداد - اخراج - اخراج در اثناء قرارداد) انتخاب کنند و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند درصورت عدم بارگذاری مدارک مشمول بیمه بیکاری نخواهندبود.  

او  افزود: درتوضیحات ضروری این فرایند یادآور می‌شود که تکمیل و بارگذاری فیلد‌های ستاره دار الزامی است.  

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز  گفت: متقاضیان درپایان هرمرحله ابتدا تیک تایید اطلاعات را زده و پس از دریافت پیام و زدن دکمه تایید وارد مرحله بعد شده و مطمئن شوند که اطلاعات با موفقیت درج شده و از مراجعه حضوری یا تلفنی برای پیگیری درخواست خودداری کرده و صرفاً منتظر اعلام نتیجه از طریق پیامک باشند.  

قورچیان افزود: کد رهگیری ارائه شده امکان پیگیری درون سامانه را ندارد بنابراین به قسمت گزارش‌های کارگری مراجعه کنند.  

او گفت: پس از بررسی درخواست توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی درصورت مشاهده نقص یا اشتباه در اطلاعات، پیامک نقص مدارک برای متقاضی ارسال خواهد شد.  

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز  افزود: دراین مرحله متقاضی از طریق ورود به سامانه جامع روابط کار با نام کاربری و گذر واژه به پنجره واخد خدمات رفته و وارد کارپوشه می‌شود در قسمت (تمام ورودی‌های من) بخش تکمیل درخواست را مشاهده  می‌کند و در صورتی که پیغام  رویت شد می‌تواند در همین صفحه رفع نقص یا ویرایش اطلاعات را انجام دهد و در پایان تیک گزینه ارسال را انتخاب و با مشاهده پیغام  گزینه تایید و ارسال را انتخاب کند.  

قورچیان افزود: در مرحله آخر و پس از اعلام تاریخ بیکاری، چنانچه تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ بیکاری بیشتر از ۳۰ روز گذشته باشد برای افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند عکس درخواست و کدرهگیری اخذ شده را بارگذاری و سایر افراد باید رای هیئت حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را جهت احراز موجه کردن در قسمت مربوطه بارگذاری  کند.  

او گفت: نشانی محل کار از حیث استانی، شهرستانی و منطقه شهرداری باید به دقت تکمیل شود  چرا که ارجاع و بررسی پرونده براساس آن انجام می‌شود.  

انتهای پیا م/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.