نصیرزاده: فدراسیون بدنسازی باید عضو مجمع کمیته ملی المپیک شود

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمهدی نصيرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در جهان چندین فدراسیون در رشته پرورش اندام فعالیت می‌کنند، اما فدراسیونی که به منشور IOC نزدیک است و آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ روی آن صحه می‌گذارد و با دوپینگ مبارزه می‌کند IFBB است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ضمن درخواست حمایت از کمیته ملی المپیک برای ورود مجدد این فدراسیون و رشته‌های زیر مجموعه آن به بازی‌های آسیایی بیان کرد: چندین سال است که قهرمان بی مدعی آسیا و جهان هستیم و با ورود به این بازی‌ها می‌توانیم نقش موثری در ارتقاء رنکینگ ایران در بازی‌های آسیایی داشته باشیم. مهم است که مانند گذشته پرورش اندام وارد بازی‌های آسیایی شود.

در ادامه جلسه نصیرزاده خواهان حمایت بیشتر رئیس فدراسیون جهانی IFBB از فدراسیون ایران در خصوص مبارزه با دوپینگ شد که رافائل سانتونجا با تاکید بر اهمیت این مبارزه، فدراسیون را برای ورود به ورزش پاک و جلوگیری بیشتر از فریب خوردن جوانان در آلودگی به دوپینگ تشویق کرد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از صالحی امیری درخواست کرد تا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیز عضو مجمع کمیته ملی المپیک شود؛ چرا که رشته‌های پر مخاطب این فدراسیون یعنی مچ اندازی و پاورلیفتینگ و پرورش اندام نیز مورد تایید فیزو هستند. فیزو در جهت منشور المپیک حرکت می‌کند و مسیر ورود رشته‌های این فدراسیون را به بازی‌های قاره‌ای هموار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار