معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: تا پایان امسال و نهایتا تا خردادماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ پروژه شاخص در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی هاشم‌پور در آیین کلنگ زنی پارک بزرگ آبی در شیراز گفت: کلانشهرشیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و چهارمین کلانشهر ایران این ظرفیت و پتانسیل را دارد که گردشگران را جذب کند و دوره اقامت و ماندگاری گردشگران را در شیراز طولانی‌تر کند و اقتصاد شهری همین است.

او عنوان کرد: پارک آبی با رویکرد حضور طولانی‌تر دوره اقامت گردشگران در شهر ساخته خواهد شد. این پارک در مقیاس استانی و کشوری طرح ریزی و تعریف شده است.

‌معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه در صنعت گردشگری، توریست حدود ۱۰ درصد سهم تولید ناخالص در دنیا را دارد و در تحقیقاتی که انجام شده از هر ۱۱.۸ دهم شغل دنیا یکی از آن‌ها مربوط به توریست و گردشگری است، گفت: شیراز شهر صنعتی نیست و جاذبه گردشگری را دارد و باید شرایط را باید به نوعی فراهم کنیم تا جاذبه گردشگری بیشتر شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و حائز اهمیت است که به حقیقت مورد نیاز شهروندان شیرازی است، گفت: اگرچه تلاش‌هایی در گذشته در این خصوص انجام شده بود و زیرساخت‌هایی هم فراهم شده بود، اما به دلیل یکسری موانع محقق نشد.

شهدوست ادامه داد: بیش از یکسال است که تلاش‌های مستمر و رایزنی‌های بسیاری انجام شده تا بالاخره به چند گزینه برای احداث این مجموعه رسیدیم. اما مذاکرات زمانی انجام شد که نرخ ارز با زمان انعقاد قرارداد چند برابر شده بود و مجددا با شرکت‌های خصوصی و نیمه دولتی وارد مذاکره شدیم.

او با بیان اینکه این پروژه با مشارکت شرکت شمس عمران ساخته خواهد شد، عنوان کرد: در زمینی به وسعت ٣.٥ هکتار از شمال بزرگراه حسینی‌الهاشمی در زیربنای ٢٥ هزار مترمربع احداث خواهد شد و از این بابت یکی از پاکر‌های آبی محسوب خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز، دو مؤلفه انسان محوری و وجود یک سینما ٥ بعدی در طرح اولی را از مهمترین شاخصه‌های این پروژه عنوان کرد.

قاسم مقیمی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه پارک آبی از ماندگارترین پروژه‌های شورای پنجم و مدیریت شهری خواهد بود، گفت: شیراز پتانسیل‌های زیادی دارد و طی سه سال اخیر تلاش شد تا به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: این پروژه از استراتژیک‌ترین پروژه‌ها در حوزه روان و سلامت شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.