مدیریت سد گاوشان برعهده استان کرمانشاه است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : مدیریت سد گاوشان برعهده استان کرمانشاه است اگرچه خاستگاه این سد در کردستان قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی مرادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : سد گاوشان که خواستگاهش در استان کردستان قرار دارد با حجم کل ۵۵۴ میلیون متر مکعب طراحی و اجرا شده که حجم مفید آن ۵۰۴ میلیون مترمکعب است.

او گفت : هدف اولیه طرح مذکور انتقال آب از حوضه مرزی به حوضه کرخه جهت تامین آب شرب و صنعت شهرستان کرمانشاه و شرب شهر کامیاران و مشروب نمودن اراضی کشاورزی استان کرمانشاه و کردستان بوده است.

او افزود: هدف اولیه طرح جهت آبیاری ۳۰ هزار اراضی کشاورزی شهرستان‌های کامیاران در استان کردستان و شهرستان کرمانشاه بوده و در حال حاضر در مناطق بیلوار و میان دربند کرمانشاه حدود چهار هزار هکتار از اراضی توسط ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آب بر با اجرای سیستم‌های تحت فشار آبیاری می‌شوند.

مرادی افزود: اراضی استان کردستان که از سد مشروب می‌گردد مقداری در حاشیه سد و مابقی در پایاب سد و خروجی تونل آب در شهرستان کامیاران قرار دارند.

او ادامه داد: مدیریت سد گاوشان برعهده استان کرمانشاه است اگرچه خاستگاه این سد در کردستان قرار دارد، اما حوضه سرزمینی استان کرمانشاه در شهرستانه‌ای سنقر و کرمانشاه عمده‌ترین منبع تامین کننده آب این سد است.

مرادی با بیان اینکه سد شرفشاه امسال افتتاح شد افزود: عمده‌ترین مصرف کننده آب این سد کشاورزان پایاب دشت سومار هستند و بخشی از آب سد جهت تامین آب شرب و صنعت شهر‌های سومار و نفت شهر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.