دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به فرسودگی میدان بار قدیمی کرمانشاه گفت: حدود نیم قرن از عمر این میدان بار می‌گذرد و اکنون بافت آن فرسوده و سقف‌های چوبی آن مستهلک شده‌اند و هر آن این احتمال وجود دارد که بستر وقوع یک حادثه ناگوار شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت:باوجود اینکه طی یکی ۲ دهه گذشته برنامه انتقال میدان بار کرمانشاه به خارج از شهر مطرح شده، اما باتوجه به اینکه این برنامه هنوز اجرایی نشده باید برای نوسازی و بازسازی میدان بار فعلی در دستور کار قرار گیرد.

دادستان کرمانشاه افزود: براساس گزارش‌های واصله وضعیت فرسودگی بافت و سقف‌های چوبی مستهلک شده این محل در شرایطی است که هرلحظه ممکن است شاهد وقوع یک آتش سوزی گسترده در آن باشیم.

او  اضافه کرد: براین اساس، پیش از آنکه شاهد وقوع فاجعه‌ای در میدان بار قدیمی کرمانشاه باشیم، از مسوولین و متولیان امر خواسته ایم تا به قید فوریت نسبت به بررسی موضوع و اتخاذ تدابیر لازم برای نوسازی و بهسازی آن اقدام کنند.

کرمی گفت: بدیهی است که تمام سازمان و ادارات ذیربط نیز موظف هستند که همکاری لازم را با شهرداری و سازمان میادین و تره بار استان داشته باشند.

مدعی العموم یادآورشد: به طور قطع هرگونه کوتاهی در انجام این دستورالعمل به منظور پیشگیری از وقوع یک فاجعه برخورد قضایی را بدنبال خواهد داشت.
هم اکنون ۲۲۰ غرفه در میدان میوه و تره بار کرمانشاه وجود دارد که اشتغالزایی بسیاری ایجاد کرده است میدان مرکزی بار کرمانشاه در خیابان سیلو قرار دارد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.