رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۰ شهر قرمز استان بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که تمام مردم این مناطق در خطر ابتلا به کرونا هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اساس آمار، ۱۰ شهر قرمز  که  جزو شهر‌های پرجمعیت استان به شمار می‌روند، بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و  این تمرکز جمعیتی، قدرت انتقال بیماری کرونا  را بیشتر می‌کند بنابراین تمام مردمی که در این شهرستان‌ها زندگی می‌کنند باید مراقب سلامت خود باشند.

او افزود:: ممکن است موارد دیگری از ابتلا به ویروس جهش یافته در استان داشته باشیم که ما از آن بی اطلاع هستیم، ما با ویروسی سر و کار داریم که قدرت انتقال در آن روز به روز افزایش یافته و در بین سنین پایین‌تر شایع شده است.

علوی با اشاره به اینکه فاز اول واکسیناسیون برای کسانی بود که در بخش آی سی یو بیمارستان‌های کرونایی حضور داشتند، اظهار داشت:  فاز دوم واکسیناسیون در سنین ۶۵ سال به بالا که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه ویروس کرونا از مناطق شهری به مناطق روستایی کشیده شده و روستائیان نیز در خطر ابتلا به این بیماری هستند و این موضوع می‌تواند انتشار بیماری و کنترل آن را برای ما سخت‌تر کند، اظهار داشت: چاره‌ای جز رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نداریم، اگر پیک چهارم بیماری را به خوبی کنترل کنیم، مردم مطمئن باشند این مراحل سخت را پشت سر می‌گذاریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.