توزیع هنرکارت بین هنرمندان مراغه‌ای آغاز شد

توزیع هنر کارت بین هنرمندان مراغه‌ای آغاز شد و در مرحله نخست به پنج نفر از هنرمندانی که ثبت‌نام کرده بودند اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه در آیین اهدای هنر کارت به هنرمندان مراغه‌ای گفت: هنرمندان با جایگاهی که در بین مرم دارند می‌توانند در زمینه فرهنگ سازی برای رعایت ضوابط بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا موثر باشند.

موسوی گفت: هنرمندان مراغه‌ای در مهرماه امسال از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی بار‌ها از مردم خواستند تا دستورالعمل‌های ستاد کرونا را جدی بگیرند که بعد از آن شاهد روند نزولی کرونا در مراغه بودیم.

او با اشاره به اینکه همراهی هنرمندان با ستاد کرونای شهرستان به عنوان یک نیاز همچنان احساس می‌شود، گفت: وضعیت معیشتی هنرمندان و دیگر اقشار پس از شیوع ویروس کرونا ناراحت‌کننده بوده است، اما توزیع هنر کارت می‌تواند روز‌های خوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بزند.

او گفت: هنر کارت می‌تواند در معرفی و شناساندن هنرمندان شهرستان و همچنین رفع مشکلات آنان موثر واقع شود.

او افزود: مراغه یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه فرهنگ و هنر است و در این راستا دستگاه متولی در شهرستان می‌تواند در شناسایی و شناسنامه‌دار کردن هنرمندان با توجه به مزایای هنر کارت اقدامات خوبی انجام دهد.

دادرس فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان و سازماندهی و شناسایی از اصلی‌ترین اهداف در طرح اعطای هنر کارت است.

دادرس فیاضی نبود هنر کارت  را یکی از خلاهای هنرمندان دانست و  گفت: با اعطای هنر کارت می‌توان حمایت‌های فرهنگ و ارشاد از هنرمندان را ساماندهی کرد.

او گفت: هنرکارت یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی از جمله بانکی، هویتی و خدمات رفاهی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارائه دهد.

او افزود: شرط دریافت هنر کارت عضویت افراد در صندوق اعتباری هنر است که تاکنون ۸۰ هنرمند مراغه‌ای برای دریافت هنر کارت ثبت‌نام کرده‌اند.

در این مراسم هنر کارت  پنج هنرمند مراغه‌ای فعال در رشته‌های مختلف با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اهدا شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار