ذوالنوری در صحن علنی مجلس:

سفر هیئت پارلمانی ایران به روسیه سبب آشفتگی اردوگاه غرب شد/ نمایندگان منصفانه صحبت کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات نماینده مردم شازند خواستار رفتار منصفانه از سوی وکلای ملت شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی در جلسه  علنی امروز مجلس شورای اسلامی در راستای اعمال ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس در پاسخ به اظهارات احمدی بیغش، گفت: سفر هیئت پارلمانی کشورمان به روسیه موجب آشفتگی و عصبانیت اردوگاه غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان شد که دلیلی بر درست بودن و موفقیت آمیز بودن این سفر است.

وی تصریح کرد: فعال بودن یا غیرفعال بودن یک کمیسیون بستگی به فعالیت یا عدم فعالیت اعضای آن دارد؛‌ ای کاش آقای احمدی بیغش مطرح می‌کرد که فلان طرح یا تقاضا را در کمیسیون مطرح کرده که مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده قم  ادامه داد: کمیسیون همواره به وظایف خودش در زمان مقتضی عمل کرده، اما اگر دولتمردان پاسخی ارائه نکرده اند یا به وظایفشان جامه عمل نپوشاندند مطابق قانون با آن‌ها برخورد شده است.

ذوالنوری افزود: به عنوان مثال وقتی دولت در اجرای قانون بودجه ۸۰ درصد انحراف دارد یا وزیر به وظایفش عمل نمی‌کند متعاقبا برای پاسخگویی احضار می‌شوند.

وی گفت: در این بین اگر کمیسیون در وظایفش کوتاهی کند، نمایندگان چه راهی برای پیگیری امورشان دارند؛ همه نمایندگان جزیی از کل هستند، ای کاش آقای احمدی بیغش به جای طرح موضوعات ناروا، گزارش کار خودش را ارائه می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار