حجت الاسلام محامی گفت: کار‌ها قابل پیگیری و مشکلات به تدریج قابل حل هستندبا حفظ آرامش در چند سال آینده شاهد رشد و پیشرفت استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دومین اجلاس سالانه شورا‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری اولین اجلاس شورا‌ها در هفته وحدت سال گذشته گفت: مهمترین هدف تشکیل این شورا‌ها استفاده از خرد جمعی افراد هر منطقه در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها بود.

امام جمعه زاهدان نقش جلسات شورا‌ها را در ریشه یابی، تحلیل و بررسی مشکلات در مساعدت به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خوب ارزیابی کرد و افزود: با این وجود منتظر نقش‌آفرینی بیشتر اعضای شورا‌ها در رسیدگی به مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و پیگیری مطالبات مردم استان هستیم.

آیت‌الله مصطفی محامی بیان کرد: شورا‌ها و کمیته‌های تخصصی در زاهدان تشکیل شده که جای چنین شورا‌هایی در شهرستان‌ها خالی است و باید ترکیب شورا‌های شهرستانی به گونه‌ای باشد که امکان ورود به سایر عرصه‌ها را داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی شورای افتاء در استان عنوان کرد: با معرفی جمعی از علمای متخصص از طرف مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی و مولوی عبدالرحمان چابهاری ترکیبی از نیرو‌های جوان و با تجربه مشخص و بزودی جلسات این شورا در استان تشکیل خواهد شد.

او حل مسائل مختلف در سیستان و بلوچستان را مستلزم پیگیری جدی مصوبات شورا‌ها در جهت تحقق اهداف مد نظر دانست و افزود: فرهنگ و اقتصاد مهمترین مساله و ارکان اصلی رشد و توسعه و عامل تامین امنیت پایدار هستند و باید برای خدمت رسانی در این عرصه‌های مهم تلاش کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، پیش‌نیاز‌های رشد و توسعه در استان را بر شمرد و گفت: تقویت وحدت، یکصدایی، همدلی و انسجام بین مردم، مسوولان و دانشگاهیان از ارکان اصلی رشد و پیشرفت در استان است و ملتهب شدن فضای همدلی زمینه‌های رشد را از بین خواهد برد.

آیت الله محامی به ارائه گزارشی از اهداف و سیاست‌های مد نظر در طول دوره حضور خود در سیستان و بلوچستان پرداخت و عنوان کرد: پیگیری مسائل استان از مرکز کشور، تاکید بر گفتگو و بحث بر اساس منطق و عقلانیت، محوریت و اهتمام به قانون و از بین بردن فرهنگ غلط افتخار به برخی قانون‌شکنی‌ها، مشارکت اهل سنت در حل مشکلات بر اساس نظر خودشان، اهتمام و اولویت بخشی به مشکلات استان و گره نزدن آن به دیگر مشکلات کشور، تصمیم‌گیری در امور مذهبی بر اساس فقه مذهب، ایفای نقش نظارتی از نگاه حاکمیتی و پرهیز از تصدی‌گری و هم‌چنین آینده‌نگری در مسائل و نیاز‌های استان از مهمترین سیاست‌های مد نظر ما در استان بوده است.

اوبا اشاره به برگزاری جلسات جمعی از مسوولان استان با مسوولان ارشد کشور گفت: جلب توجه مسوولان کشوری به استان و افزایش سرمایه‌گذاری و تسریع در اجرای پروژه‌ها، جذب بیشتر اهل سنت در نیرو‌های نظامی، رفع معضل حاشیه‌نشینی و فاقدان شناسنامه و همچنین مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از جمله موارد مهم پیگیری شده در سلسله جلسات در مرکز کشور بود.

آیت الله محامی از تلاش‌های صورت گرفته برای واسطه‌گری در حل مشکلات و همراه کردن نگاه‌ها بین استان و مرکز کشور خبر داد و اظهارداشت: افزایش رفت و آمد‌ها با مرکز کشور زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم خواهد کرد.

او گفت: ارائه خدمات به حوزه‌های علمیه اهل سنت توسط شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور زیر نظر سازمان اوقاف تعریف شده که از استان سیستان و بلوچستان نیز پنج نماینده در این مرکز حضور دارند و نیاز است تا ابتدا مشکلات و چالش‌های احتمالی این مرکز را در استان مشخص و سپس برای پیگیری مشکلات در مرکز کشور گفتگو کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
آرامش رو به نوعی خود مسولین برای مردم باید ب ارمغان بیارن
آخرین اخبار