تداوم جوی پایدار در اردبیل/ سامانه بارشی از فردا وارد اردبیل می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی پایدار در غالب مناطق استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم جوی پایدار در غالب مناطق استان است؛ هرچند در نوار شمالی استان جوی نسبتاً ناپایدار حاکم شده است که طی امروز و فردا بر شدت این ناپایداری‌ها به تدریج افزوده خواهد شد و آسمان این نواحی ابری گاهی مه آلود همراه با بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: طی مدت مذکور آسمان سایر نواحی صاف تا قسمتی ابری و در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش باد جنوبی (گاهی تند) خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روز سه شنبه با تشدید وزش باد گرمیج بر دمای هوا در نواحی مرکزی به صورت محسوسی افزوده خواهد شد.

محمدی بیان کرد: از اواخر وقت سه شنبه با ورود سامانه بارشی سرد و فعال به استان شاهد ابرناکی، کاهش دمای هوا، رخداد پدیده مه و بارش متناوب باران و برف خواهیم بود.

او افزود: این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده فعال خواهد بود که با توجه به شدت بارش‌ها طی روز چهارشنبه شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز پنج شنبه با افت محسوس دمای هوا در غالب مناطق استان بارش به صورت برف انتظار می‌رود که در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و برف گیر استان موجب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.